Benpress med maxdjup...

Gammal bild. Idag var kameran med, men bilderna glömdes bort...
Jag sa ju att jag skulle ta gårdagens träning idag istället och visst blev det så! Jag var ju som sagt sugen på att köra knäböj till failure så att jag skulle få testa på hur det kändes med passning i böjen... Tyvärr så gjorde jag nått lite knixigt i uppvärmningen på sista setet så det kändes inte bra i ryggen sen när jag testade att höja vikterna... Himla osis... Det blev inte mer knäböj efter det. En sak som jag tycker är bra att göra när jag värmer upp inför knäböj är att faktiskt sätta mig på huk med stången på och sen sitta där några sekunder... Känns som att jag töjer ut och gör mig redo för djupet. Ner, sitt ett tag, ev gunga lite, upp ner igen. Gör så både med endast stången och med 40 kg. Tyngre än så har jag inte testat. Men det är i alla fall ett sätt som värmer upp mig bra både i musklerna och i rörligheten.

I alla fall, skippade knäböjen och skulle köra utfall istället... men tyvärr var båda smithställningarna upptagna så hoppade på benpressen istället. Benpress har jag inte kört sen innan vilan så det var lite kul. Jag har ju aldrig kört särskilt djupt i benpressen utan istället satsat på ritkigt tungt och det tycker jag har funkat grymt bra. Strax innan min vila så gav jag ju mig den på att börja köra väldigt djupt istället, men det har varit lite svårt eftersom jag tyckt att det varit både obehagligt och läskigt... men idag gick det riktigt bra. Jag körde maxdjup... så långt ner det gick. Sen tog det stopp och då var det bara att pressa upp. Kändes väldigt ovant men ganska bra. Fick inte den där sjukt svidande känslan som jag får annars, men kände mig väldigt trött i alla fall och kände att det tog rejält i musklerna... Det blir nog bra det där... Den riktiga mördarövningen var annars bensparken. Körde tunga dropset och mina ben blev verkligen totalt slut. Kändes som spagetti och som att jag inte kunde stå när jag klev ur maskinen. Riktigt lyckat! Baksida ben fick sitt också. Lite dropset där också, satt finfint! Jag är väldigt nöjd med passet men visst känns det lite försmädligt att jag inte kunde köra det jag hade sett fram emot, knäböjen... men samtidigt så kändes benpressen så bra och det var lite av en "aha"-upplevelse så jag är jättenöjd! Så mycket mer kan man inte önska så här på en söndag. =)

Dagens träning:
Uppvärmning med knäböj 20-40-60 kg
5 x 10-15 benpress 160 kg
4 x 10 utfall i smith 50-50-50-30 kg
4 x benspark 60-60-55-55 kg (3 sista drop)
3 x finnen
4 x liggande lårcurl 40 kg (2 sista drop)
4 x stående vadpress 106 kg

Promenad 60 min

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0