En bra start på träningsveckan...

Yes, dagens träning gick riktigt bra. Jag slöade till mig lite på spårvagnen på väg till gymmet och trodde jag skulle få svårt att få upp energin till träningen, men det gick som en dans. John ville ha passning när han skulle köra böj så vi tränade tillsammans, men olika saker. För min del blev det rygg och det kändes riktigt bra! Det blev två latsövningar som start och jag fick väldigt bra kontakt i båda. Körde latsdrag i cablecrossen ståendes på knä... Jag har bara kört den övningen nån enstaka gång innan men den var riktigt bra. Kan nog bli en favorit i repris framöver. Jag kom åt musklerna riktigt bra och det kändes som att jag kunde få ut det där lilla sista. Det har jag oftast svårt att få i latsdraget eftersom jag inte kan köra för länge för jag får kramp i handen. Tummen upp med andra ord! Jag fick till två bra roddövningar och en kass. De som gick bra var den vanliga rodden och hantelrodden. Fick bra kontakt och flyt i övningarna. Sen försökte jag mig på en roddmaskin som kändes så där... hela rörelsemönstret kändes konstigt... men men... som vanligt så avslutade jag med ländrygg... Perfekt avslutning på ett bra pass! =)

Dagens träning:
4 x latsdrag 47-57-57-47 kg
4 x latsdrag i CC
4 x rodd 47 kg
4 x hantelrodd 22 kg
3 x roddmaskin
3 x ländryggsmaskin 35 kg
3 x ryggresningar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0