Favorit i repris från förra veckan...

Imorse startade jag och min pojkvän dagen med en morgonpromenad. Det är en riktigt härlig start på dagen tycker jag, bara man tar sig upp. Det är betydligt lättare att gå morgonpromenader varje dag än att bara göra det ibland... Då får man ju in vanan. Jag sov så dåligt imorse, eller hela natten egentligen, så jag kunde lika gärna kliva upp och gå en sväng. Det var riktigt skönt!

Efter jobbet blev det träning. Det var ryggens tur att köras igenom och jag var riktigt sugen på att få till ett lika bra pass som förra veckan. Då kände jag mig verkligen nöjd. Idag körde jag exakt samma pass som sist, plus att jag la till två magövningar på slutet också. Om jag lyckades? Jajamen! Det gick väldigt bra idag också. Eller väldigt! =) Alla övningar jag körde fick jag bra kontakt i och var hyfsat stark. Jag är verkligen glad att jag hittat till latsdragen i cablecrossen (säkert har övningen nått annat bättre namn, men jag har inte letat rätt på det än). Den tar väldigt bra på mig och jag får mycket bättre kontakt än i det riktiga latsdraget som jag alltid haft lite svårt att få till riktigt bra. At lastövningarna gick CC-övningen bäst och latsdraget "sämst". Av roddövningarna gick den vanliga rodden bäst och hantelrodden "sämst". Hantelrodd får jag inte någon märkvärdig kontakt så därför blir det inget toppbetyg på den. Jag känner ju att jag blir trött i muskeln, men jag får inte den där svidande känslan som jag får när jag har riktigt bra kontakt. Magövningarna var likvärdiga. I det stora hela var det ett väldigt bra pass! Jag är sååå nöjd. Känns som att jag har kommit in i ett litet flow med träningen nu. Skönt att det har lättat! =)

Dagens Träning:
4 x latsdrag 50-55-50-50 kg
4 x knästående latsdrag i CC
4 x rodd
3 x 10 hantelrodd 24 kg
3 x latsmaskin 50 kg
3 x roddmaskin 50 kg
4 x ländryggsmaskin
4 x magmaskin
4 x benlyft

Promenad 60 min

Kommentarer
Postat av: em eriksson

låter ju som ett bra pass om man sammanfattar det! låter som du fått upp din energi igen =) härligt!

2012-03-28 @ 08:46:12
URL: http://emliscious.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0