Pluspoäng i kanten...

Igår hade jag en bokat lunchträning med några kollegor. Jag hade två timmar mellan mötet innan lunch och det som var efter lunch så jag hade gott om tid att träna... men det var bara det att de där två timmarna istället minskades ner till endast 30 min då det ena mötet drog över väldigt... Så kan det va. Därför blev det blev ingen lunchträning igår. Istället blev det lunchträning idag. Igår blev det vilodag och det var ganska skönt. Myspys hemma istället hela kvällen.

Väl på gymmet idag så hittade jag inte min ena gymhandske. Jag tränar alltid med gymhandskar, främst för att jag får mycket bättre grepp och dessutom så slipper jag även att få väldigt valkiga händer. Nu är de bara ganska valkiga. =) Det var i alla fall inte bra att glömma dem. Jag svettas ju även om händerna och när jag körde militärpressen var det svårt att hålla stången bra. Mina händer ville bara glida utåt hela tiden. Väldigt störigt... men jag fick till det ganska bra ändå, men kunde inte riktigt pusha det sista som jag ville. Men militärpressen var nog den enda övningen som påverkades av att jag inte hade mina handskar. Passet blev i alla fall väldigt bra. Jag fick ju som sagt till militärpressen rätt bra och sen så fortsatte det strålande därefter. En salig blandning av press- och flyesövningar och en avslutning där jag pressar ut det allra sista i en maskin. Samma pass som jag kört de senaste veckorna och fått en väldig träningsvärk av varje gång. Jag är väldigt nöjd! Idag igen! =) Axlar är så roligt att köra! Det är helt klart min favoritmuskelgrupp även om den har fått hårdare konkurrens av flera andra på sistone.

Imorse var jag dessutom ute på en liten löprunda, den vanliga svängen. Pluspoäng i kanten på det!

Dagens Träning:
5 x militärpress i smithmaskinen 45-45-40-40-40 kg
4 x 10-12 sidolyft med hantlar 9 kg
3 x skivstångspress bakom nacken 22 kg
4 x 10-12 sidolyft i CC
3 x omvända kryssdrag
3 x framåtlutade hantellyft 5 kg
6 x enarmspressar i axelpressmaskin 20-20-15-15-10-10 kg

Löpning 5 km

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0