Det är skillnad på lunch och lunch...


Antipasti och vin ett tag innan middag

Idag gick jag ner och åt bulgur, fläskfilé och sås till lunch. Jag är en av få som faktiskt har valt att jobba idag. Det blev en rätt standardaktig lunch för min del. När jag tar med mig lunchlåda så blir det oftast bulgur, kött (oftast kyckling) och nått såsigt (ibland orkar jag inte lägga i sås heller så då blir det inget med det). Har jag tur kommer någon liten grönsak med också, men oftast inte. Ganska torftiga lådor kan tyckas... men de funkar bra för mig. Jag blir mätt, belåten och inte sugen på nått annat.

Under mina dagar i Italien har det sett helt annorlunda ut. En annan matkultur så det är ju så klart inte så konstigt, men väldigt intressant tycker jag. Har blivit bjuden på lunch varje dag och det är inga små portioner vill jag lova. Pasta, kött och pizza i samma måltid. I onsdags tog ändå priset:

Innan maten: Bröd och breadsticks
Mat1: Pasta med ragú och massa parmesan
Mat2: Kött och sås, grillade grönsaker
Efterrätt1: Efterrättspaj
Efterrätt2: Semifredo
Efter: Kaffe för de som vill

Så just idag kändes min lunch lite extra tråkig... men det är nog bra för midjeomfånget att inte ha de luncherna varje dag. Jag är så nöjd med min så. Toppade med en Cola Zero efteråt. Gött!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha ja, hade varje måltid sett ut sådär hade man nog rullat fram ;)

2012-05-20 @ 15:37:47
URL: http://Emelieullberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0