Lite senare ryggträning...

Idag blev det ovanligt sen träning... Jag kan tycka att det är rätt skönt att träna sent ändå. Ett tag när jag bodde i Västerås gick jag alltid till gymmet för att träna sista timmen innan stängning. Idag var dock anledningen att det var första lediga tid för mig och John att träna tillsammans. Perfekt!

Jag fick till ett väldigt bra ryggpass. Jag var starkare i latsdraget än vanligt. Körde 2 set på 60 kg utan att tappa kontakt och teknik. Det kändes väldigt bra. Vet iof inte om det var för att jag körde på en maskin jag inte kört på innan eller för att jag var ovanligt stark som det blev extra vikt. Bra kändes det i alla fall. Fast höjdpunkten av latsövningarna var ändå latsdraget i CCn för där hade jag passning. Det gjorde att jag slapp gunga ner de sista repetitionerna och kunde köra koncentrerat hela setet. Bäst av roddövningarna var helt klart T-barrodden. Egentligen var det inte en vanlig t-bar utan det var mer lik den övning jag körde förra veckan med en fri stång som låg där jag la ett V-handtag under... men här satt V-handtaget redan fast på stången. Hur som så kändes övningen väldigt bra. det är helt klart en ny favorit! Hantelrodden gick så där... Jag tror jag var för trött... men krigade ändå på med mina 3 set. Nån nytta måste det väl göra i alla fall. =) Det blev inte världens längsta pass rent tidsmässigt, men det var väldigt vra. Hoppas jag får lika grym träningsvärk som förra veckan. Då blir jag riktigt glad. =)

Dagens träning:
4 x latsdrag 60-60-55-55 kg
4 x latsdrag i CC
4 x rodd 50-50-50-45 kg
4 x t-bar smalt grepp 30 kg
3 x hantelrodd 25 kg
4 x ländryggsmaskin 40 kg

Kommentarer
Postat av: Petra

Go Go Go Johanna! :-)

2012-05-12 @ 17:19:07
URL: http://petrakardell.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0