Ryggträning är roligt!

Eftersom förra veckan ryggpass gick så bra så har jag riktigt längtat efter att få köra rygg igen Jag hade rejäl träningsvärk hela helgen och det är inte ofta det inträffar, i alla fall inte i ryggen. Idag blev passet inte riktigt lika bra som sist, men det var definitivt riktigt bra. Det som skilde var att jag inte fick till riktigt samma svidande känsla i roddövningarna men de tog ändå bra... Jag är sjukt nöjd. Idag fick jag däremot känna mig rätt kläen. Jag låg 40-50 kg lättare på varje övning än mitt sällskap. Tur att det inte är vikten som räknas utan känslan (enligt mig i alla fall). Det tog riktigt bra idag och jag är väldigt glad för det. Ryggen är rätt knepig att träna tycker jag men jag får bättre och bättre kläm på det. Nu på slutet känns det som att jag verkligen börjar få kläm på det hela och då blir det extra kul. Just nu är rygg jätteroligt!

Nått annat som är kul är att jag har riktigt grym träningsvärk i benen... Fortfarande! När jag får träningsvärk brukar den gå över rätt så snabbt... men jag har fortfarande en hejdundrandes träningsvärk i hela benen... Jag ser det som att jag har varit duktig! =)

Dagens träning:
4 x latsdrag 60-60-60-55 kg
3 x latsdrag V-hantag 50 kg
3 x rodd 50 kg
3 x smal stångrodd med golvfäste +30 kg
3 x roddmaskin (enarms)
3 x pullovers
4 x ryggresningar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0