Söndagsben...

Strax efter öppning var både jag och John på plats på gymmet. Det var dax för benträning för min del och bröst+armar för John. Han var lite mör i benen efter gårdagens löpning så förståeligt nog ville han inte köra ben just idag. Men jag körde på och fick hoppa in och passa för honom lite titt som tätt också. Det är roligt nu när vi äntligen kan träna ihop igen även om man kanske inte alltid kör samma pass.

Jag kände mig trött och orkeslös idag. Kändes som om jag inte hade så mycket att trycka ifrån med i kroppen... men jag fick till ett riktigt bra pass ändå. Körde lite "favorit i repris" från förra veckan med att köra många set benpress. Det tog riktigt bra och jag kände mig dessutom lite starkare än sist... Eller första 2-3 seten kände jag mig svagare, men sen började styrkan komma. Kanske hade den inte riktigt vaknat till än? Varenda övning gick riktigt bra och mina ben var som välkokt spagetti varje gång jag klev från en övning. De höll på vika sig flera gånger. Och det kändes grymt! Avslutade det hela med att gå lite utfallssteg under tiden jag väntade på att John skulle bli klar... ingen vikt, men jobbigt ändå. Jag känner mig riktigt nöjd!

Dagens träning:
8 x 10/11 benpress
4 x liggande lårcurl
4 x benspark 60 kg (dropset sista 2)
3 x sittande lårcurl
4 x vadpress
3 x 24 utfallssteg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0