Veckans sista gympass...


Nästan, men idag stod jag upp. (sommaren 2011)
Härliga träning. Axlar stod på schemat idag. Bästiga axlarna. Det kändes dessutom riktigt bra. Förra passet kunde jag ju få passning på varje övning jag behövde men idag var jag alldeles själv så det blev inget med det... så det var helt enkelt bara att pressa på och när det tog stopp så tog det stopp. Jag fick inte den där helt sjuka känslan att mina axlar höll på totalt avlida och smärtade därefter redn på första övningen det här passet, men det var grymt bra i alla fall. Det var många övningar, många set och en härligt utmattande känsla. Extra bra gick nog övningarna för baksida, särskilt de framåtlutade hantellyften tog där de skulle. Det blev lite bonusträning också med två magövningar. Idag fick jag till magmaskinen bättre än i måndags så det var roligt. Avslutade passet med lite plankan (som jag är pinsamt svag i). Där börjar jag på tå men går väldigt snabbt ner på knä.

Nu sitter jag och slänger i mig lite mat och strax ska jag kasta mig i bilen och brumma upp till en härlig stugvistelse hela helgen. Såå skönt. Så idag blev antagligen veckans sista gympass... men jag har redan hunnit med alla muskelgrupper så det gör nog bara gott.

Dagens träning:
5 x hantelpress 15-15-15-12-12 kg
5 x sidolyft med hantlar 9-9-9-7-7 kg
3 x sidolyft i cc
4 x axelpress i maskin +28+28+20+20 kg
3 x omvända kryssdrag
3 x framåtlutade hantellyft 6 kg
4 x "fjärilen" dropset 4 kg
4 x magmaskin
3 x plankan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0