Löpningstisdag...

Tisdagar innebär vanligtvis styrketräning för min del. Men John har varit borta mycket på senaste tiden och så även större delen av kvällen idag. Imorn är han dock hemma så då vill vi ju träna tillsammans, alltså på gymmet. Därför kastade jag om lite och tog löpningen idag och styrkan imorn. Funkar finfint!
 
Ja, löpning som sagt. Det kändes väldigt bra. Jag kände som att jag har fått mer ork nu även om jag bara har sprungit två gånger innan. Det blev några gåpauser, t.ex. uppför den branta backen i början och för att vila ryggen mot slutet. Annars måste jag säga att jag är bra på att hålla ett jämnt tempo när jag springer. =) Ja, ingen hisnande hastighet är det utan rätt behaglig lunk. Tyvärr fick jag ont i ryggen även idag. Det började som en kramp i hela ländryggen men tillslut så var det bara på vänstersidan, precis som sist. Riktigt lika illa som sist var det dock inte, men jag tror det beror på att jag mest sprang på flacka sträckor idag. Vill gärna ta reda på vad det beror på. Var som sagt tvungen att gå lite för att vila ryggen. Gick även lite bättre om jag försökte springa med lite "hösäckshållning". Det är sjukt irriterande med krampen/smärtan! Men men, jag tycker ändå att passet gick riktigt bra. Det kändes bättre än vad jag trodde att det skulle göra. Klart plus! =)
Min "hisnande" hastighet... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0