Marklyften går så där...

Marklyft i somras...
Poop! Det känns som att jag har tappat stinget med marklyften... Eller nja, det känns så himla grymt upp till och med 90 kg... men när jag ska köra på 100 kg (min träningsvikt) så känner jag mig bara svag och dålig. Körde två tunga set och sen bytte jag ner till 90 igen och oj vilken skillnad. Så lätt och bra. Men jag hoppas att jag gjorde dem hyfsat även på den tyngre vikten även om det kändes kasst. Tränade själv idag så jag har ingen aning egentligen..
 
Eftersom jag var själv idag så had ejag ingen hjälp i chinsen så jag körde latsdrag istället. Har inte kört latsdrag på rätt många veckor (ca 7) så det var kul att köra igen. Jag kände mig rätt stark och som att jag kunde göra dem strikta och bra. Kände dessutom rätt mycket i latsen också, vilket är ett plus. Jag brukar ha lite svårt för det annars. Ibland måste man ta en liten paus för att bli bättre. =) Annars gick resten bra också. Kände mig väldigt säker i rodden och magträningen tog där den skulle. Riktigt lyckat med andra ord. =)
 
Dagens träning:
3 x marklyft 100-100-90 kg
4 x latsdrag 60 kg
4 x skivstångsrodd 67 kg
4 x situps på lutande bänk
6 x benlyft

Kommentarer
Postat av: cathrine

Du ser starkt ut!

hur går din diet?!

Svar: Rutinmässigt och träningsmässigt går den bra... tyvärr verkar vågen vilja stå stilla. Varför kommentera med olika namn från samma IP-address?
Johanna

2012-10-17 @ 08:36:59

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0