Nytt PB i bänkpress, IGEN!

Blev betydligt tyngre vikt i bänkpressen idag. =)
Yes! I did it again! Det går så bra i bänkpressen just nu. Jag är stark och ökar med jämna mellanrum. Det är sååå roligt! Idag lyckades jag klämma till med en extra repetition på tidigare rekordet. Fem repetitioner på 64 kg blev det. Den sista må ha gått segt upp, men upp kom den helt av min kraft. Killen som passade mig (fick tyvärr inte med mig John idag heller) höll på att rycka ut till min undsättning, men då fick jag upp den själv istället. Sååå bra! Sjukt, sjukt, sjukt nöjd! Jag antar att uppladdningen (som iof är samma inför alla pass) gjorde susen. ;)
 
Sen tycker jag faktiskt att jag kände mig lite, lite bättre i hantelpressen idag också men det är fortfarande vingligt. Jag hoppas det tar på bröstmusklerna även fastän armarna är lite spagettiliknande. =) Annars så gick triceps också bra. Jag har ju kört min liggande tricepspress "runt" huvudet nu på slutet och jag blir så väldigt kraftlös då och det tar på ett helt annat sätt än när jag "bara" kör till pannan. Till pannan är jag stark, "runt" huvudet är jag svag. Idag la jag till lite lätt benpress också bara för att inte benen ska glömma bort att de finns till. Nästa benpass blir nämligen inte förrän på måndag, av anledningen att jag vill komma tillbaka i fas med mitt träningsschema. Jag ändrade ju om lite för att kunna träna ben med min kompis när hon var här. Nu vill jag ändra tillbaka. Det blev 4 set med lite lättare vikter och högre repsantal än jag brukar köra. Jag korde inte tills jag blev galet trött utan bara tills jag kände av det lite i benen. Rätt skönt.
 
Dagens träning:
4 x bänkpress 64-64-50-50 kg
4 x hantelpress 17 kg
4 x flyes i CC
3 x liggande tricepspress runt huvudet
3 x pushdowns
4 x benpress

Kommentarer
Postat av: emma s

Awesome!!!

Svar: =D
Johanna

2012-10-24 @ 20:34:55
URL: http://fitmyself.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0