Nytt personbästa i knäböjen...

Knäböj förra hösten
Jahapp, då var man tillbaka på gymmet då efter helgens vila. Rätt så laddad. Idag var det ju ben som gällde. Förra veckan så gick det riktigt dåligt på benpasset, mest troligt för att jag var jetlaggad, knappt sovit på en vecka och ätit lite si och så där... men idag däremot, då var förutsättningarna på topp... Bra med sömn, bra med bra mat och humöret på topp.... och passet gick därefter. =)
 
Började finfint med ett nytt personbästa i knäböj. 7 repetitioner på 100 kg. Vet inte om jag klarat som max 5 eller 6 reps innan. Jag vet att det garanterat är 5 reps, men kanske 6... Det kändes grymt bra idag i alla fall. Säkert och stabilt. Nästa gång måste jag ta lite mera vikt för jag ska hålla mig inom 4-6 reps de två första seten och idag blev det 7 reps på första setet och 6 på andra. Good stuff! Även set tre och fyra kändes riktigt bra och jag kände mig stark! Kände mig något säkrare i splitböjen också tror jag. Marklyften blir bara jobbigare och jobbigare för varje gång så där kan jag väl inte säga att jag blir starkare... men förhoppningsvis så "tar" det bättre och bättre. =) Jag avslutade som vanligt med att mosa ur vaderna rejält... Först med tunga set i stående vadpressen och sen med lättare högreps i benpressen. Sen var vaderna helt slut kan jag lova... =) Det var ett grymt bra pass. Jag är så nöjd och särskilt glad med knäböjen. Jag börjr ju få kläm på den nu. Det trodde jag aldrig att jag skulle få... Jag med min kassa rygg, men det gick ju visst. Jippie!
 
Dagens träning:
4 x knäböj 100-100-90-80 kg
4 x bulgariska splitböj med hantlar á 15 kg
4 x rumänska marklyft 70 kg
4 x stående vadpress
4 x vadpress i benpressen

Kommentarer
Postat av: emma s

Grymt! :D

2012-10-09 @ 08:04:03
URL: http://fitmyself.blogg.se
Postat av: em löfgren

STARK BRUD!!! Coolt!!

2012-10-09 @ 08:39:00
URL: http://emliscious.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0