Peppad och kanske lite för kaxig...

Idag kände jag mig riktigt laddad inför träningen... laddad och kanske lite för kaxig. Jag tyckte att marklyften gick så himla bra (även fast jag var tvungen att stå mitt i gymmet med si så där en mil till närmsta spegel och massor av maskiner i vägen... Jag som är lite smått spegelberoende!) så jag bestämde mig för att testa på en maxning... Normalt sett när jag ska maxa så gör jag det först... då värmer jag upp som vanligt med att stegra upp vikten till min träningsvikt... men ska jag maxa så kör jag bara nån enstaka repetition på träningsvikten som en del i uppvärmningen... Sen börjar jag med maxningsförsöket. Idag kom jag dock på rätt sent att jag skulle testa att maxa så det var efter mina två tunga set. Jag hade tänkt prova på 114 kg (mitt gym har lite konstiga vikter på viktplattorna), men John hetsade mig till 120. Hur som helst så kunde jag inte rubba stången... så jag var inte i närheten av nått nytt rekord. Jag har för mig att mitt nuvarande rekord ligger på 107,5, så jag drog ju på rätt rejält där... Men men... nån gång ska jag väl öka, men det är ingen brådis. =) Så det var bara till att fortsätta med passet efter det. Friskt vågat, hälften vunnet heter det ju. Jag provade i alla fall. =)
 
Förra ryggpasset så tyckte jag att det gick rätt bra att köra chins... speciellt chins utan gummiband. Idag var det lite tvärtom. Jag var som en blyklump från start och tog mig knappt upp så jag behövde rätt mycket hjälp från John. Körde dock väldigt lugna och fina så det gör det ju tungt också jämfört med om man kör lite snabbare, tycker jag i alla fall... De två sista seten körde jag med gummmiband och idag kändes det bäst. Lustigt hur det kan vara så olika. Resten av passet gick bra det med... Kände av magträningen väldigt mycket. Jag hoppas på träningsvärk där imorn. Vore så härligt. =)
 
Dagens träning:
3 x marklyft 100-100-90 kg
4 x chins
4 x skivstångsrodd 70-70-70-60 kg
4 x situps på lutande bänk
6 x benlyft

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0