Ett helt vanligt pass...

Idag var det rygg som stod på schemat. Jag har varit rätt bortskämd med bra ökningar i alla pass nu på slutet... Det har blivit ett nytt PB i nästan varje pass. Så kan det ju givetvis inte fortsätta i all evighet, även om det hade varit trevligt. Idag blev det ett helt "vanligt" pass... men ett riktigt bra sådant.
 
Det som var allra bäst med det här passet var chinsen. Jag skippade gummibandet och hoppade upp till stången istället för att kliva från e bänk som jag har gjort ett tag. Vilken skillnad! Jag vet inte vad det är, men jag är så himla mycket bättre på chins när jag hoppar upp. Givetvis börjar jag ändå från bottenläget och är noga med att sträcka ut, menjag får en helt annan känsla än om jag tar tag i stången och hänger som start. När jag kör med gummibandet så blir jag nästan ännu sämre... Hur som helst så försvann ändå krafterna rätt snabbt, men jag fick hjälp upp av John så körde mestadels negativa chins sen. Det tog väldigt bra... endast sista setet blev med gummibandet. De andra övningarna då... marklyften kändes inte jättebra, men inte jättedåliga. Jag kände mig inte så stark där idag. Rodden gick strålande och sen fick jag en bra avslutning med massa magträning. En bra fredagseftermiddag. =)
 
Dagens träning:
3 x marklyft 100-100-80 kg
4 x chins
4 x skivstångsrodd 67 kg
5 x situps på lutande bänk
5 x benlyft

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0