Starkare...

Jag försöker ju bli starkare nu... lite starkare vid varje pass... och det går rätt bra måste jag säga. Förra benpasset provade jag ju på 100 kg i knäböjen för första gången, då gjorde jag 2 st fyror. Idag tränade jag själv så jag visste inte riktigt om jag skulle tordas att pressa mer än så... men det gick ju galant. Jag lyckades få till 5 rep på båda mina tunga set. Hade jag haft John med mig hade jag nog testat en sjätte repetition på första setet också, men det fick stanna på 5 reps idag. =) Det bådar i alla fall gott inför nästa pass! På splitböjarna trodde jag att jag hade tagit tyngre hantlar än sist så jag kände mig rätt nöjd när jag var klar... tills jag sulle lägga tillbaka dem och såg att hantlarna hade legat i oordning och att det var samma vikt som sist jag hade. Attans! Hantlarna är inte märkta på mitt gym så folk lägger tillbaka dem huller om buller. Den enda märkningen finns på själva ställningen. Lite dumt. Men men... det blev lättare än jag trodde på den övningen. Det kompenserade jag rätt rejält med att räkna duktigt fel på marklyften. Jag trodde att jag körde på 67 kg. Inte förrän jag verkligen räknade här hemma insåg jag att det var ju 77! Ja, helt klart PB där... men jag tror nog jag tränar lite bättre om det är något lättare. Jag är nöjd i alla fall. =) Sen var det bara att mosa ur vaderna rejält och det lyckades jag bra med... de skakade rätt rejält när jag var klar. Så härlig känsla. =)
 
Jag tycker det är riktigt roligt att träna ben nu. Ben har faktiskt gått upp och blivit mitt favoritpass just nu. Det är så tungt och jobbigt och man blir totalt slut. Såååå härligt! Det är ju precis det man vill! =)
 
Dagens träning:
4 x knäböj 100-100-90-80 kg
4 x bulgariska splitböj med hantlar á 15 kg
4 x rumänska marklyft 77-77-73-73 kg
4 x stående vadpress
4 x vadpress i benpressen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0