Träning med träningsvärk...

Träningsvärken från fredagens heldagspass sitter i... plus ny träningsvärk i hela underkroppen från gårdagens benträning. Jag är inte stark när jag tränar med träningsvärk. Därför var jag svaaaaag när jag körde bröst idag. Jag märkte det särskilt i bänkpressen. Stången kändes tung och jag orkade inte alls lika många repetitioner som normalt. Lite trist, men det är säker nyttigt att träna med lite lagom träningsvärk ibland också. Tänk bara vad stark jag kommer att känna mig på nästa (bröst)pass då träningsvärken är borta?!?! Kommer att bli grymt!
 
Det var väl inget superpass idag... men det var ändå ett väl genomfört pass. Jag var där... Jag kämpade... Jag tog i mitt yttersta... Det räcker! Även om det inte kändes grymt idag så gör det att det kommer att kännas bättre nästa gång. Varje pass hjälper en att bli lite bättre. Det som kändes bäst idag var faktiskt den lilla stunden jag tillbringade på crosstrainern efter styrketräningen. Mina ben var pigga, mina lungor och hjärta orkade mycket och jag kunde pinna på riktigt bra.
 
Dagens träning:
4 x bänkpress 60-60-60-50 kg
4 x hantelpress 18 kg
4 x flyes i CC
4 x dips i maskin 100 kg
4 x pushdwns
4 x tricepspress över huvudet
20 min crosstrainer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0