En betongklump kommer farandes...

Jajemen, löpning blev det imorse även om det var väldigt svårt att komma ur sängen just idag. Fast jag hade vi bestämt mig för att premiärspringa min nya pulsklocka så det var ju bara att pallra sig upp. Eftersom jag dessutom ska sitta i bilen i dryga 10 timmar idag (3,5 timme avklarade än så länge) så ville jag röra lite på påkarna innan dess. Så som sagt, det var bra att pallra sig upp. Tyckte jag alltså. Det tyckte nog inte min kropp. Det kändes som att jag släpade runt på betong. Kroppen var tung, benen var som stora tjocka stockar och jag tror det var med nöd och näppe jag lättade något från backen. Nog för att jag inte direkt är någon lättviktare just nu, men jag kände mig tyngre än jag förtjänade tycker jag allt. Kanske var det så att jordens dragningskraft, tyngdkraften, var extra stark imorse?

Det gick ändå hyfsat bra. Jag sprang precis de sträckor som jag planerat (går uppför två långa, sega backar) och det känns som ett under att jag tog mig runt så pass bra som jag gjorde med tanke på hur det kändes. Pulsklockan visade dessutom att jag höll mig mellan 5:15-6 min/km vilket känns rätt bra. Det kändes ju som att jag singlade mig fram. Helt klart är jag nöjd. Och känslan efteråt är ju sååå härlig!

Pulsklockan då? Jo den funkade jättebra. Nu ska jag bara lära mig alla funktioner också så blir fet nog superbra. Kan ju inte utvärdera den än, men känner mig väldigt nöjd med köpet!


Kommentarer
Postat av: Hanna Eriksson

Hejsan tjejen! Just nu har jag dragit igång ett tema på bloggen som heter ''make april count''. Du verkar vara en riktig tuffing och jag undrar om jag skulle kunna få ett par värde fulla tips från dig om kost, träning och vila?



Det jag skulle vilja veta är hur ofta du tränar?

Hur länge har du tränat?

Vad är din favorit träning?

Och vad fick dig att bestämma sig?



Sen är jag nyfiken på hur en frukost ser ut för dig? och om du tycker det är okej att unna sig lite godis då och då?



Har du några andra värde fulla tips på vad du gör när du känner sötsug eller liknande så får du gärna dela med dig av dom! Självklart så skriver jag att det är du som har tipsat mig om det och länkar till din blogg med din header med på bild. (riktigt härliga muskler föresten!)



Du får gärna mejla mig svaren och det är helt okej om du inte vill vara med på min blogg, säg till isåfall!



Bästa Hälsningar

Hanna Eriksson

2012-04-05 @ 22:55:45
URL: http://hannaeriksson.com

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0