Lunchträning och Kvällspromenad...

Lika otaggad jag kände mig för gårdagens pass och lika segt som det gick igår, lika taggad kände jag mig idag och passet var det full fart i. Jag var snabb och effektiv och tränade med bra kontakt och teknik. Planen var att köra 2 latsövningar, 2 roddövningar och 1-2 övningar ländrygg eftersom jag körde på lunchen och inte har all tid i välrden då... En si så där 45 min brukar jag köra när jag lunchtränar... och oftast när jag tränar utan tidspress också. =) Men idag var jag snabb så jag hann köra två bonusövningar. Mitt jobbgym har ganska många maskiner som mitt vanliga gym inte har så jag passade på att prova två av dem innan jag gav mig på att träna ländryggen. Jag kan säga att jag ångrar min INTE! De kändes super. Hela passet kändes super. Jag fick sån bra kontakt i varje övning. Särskilt bra kändes faktiskt rodden. Jag tror jag körde lite tyngre än vanligt på den. Tyvärr har de bara numrering på vikterna i maskinerna på det gymmet så det är omöjligt att jämföra med mitt vanliga gym... Men bra kändes det! Jag kände mig nöjd hela eftermiddagen sen! Ja, fortfarande faktiskt! Det gick så bra! =)

Idag har vi haft underbart väder i Göteborg... så när jag kom hem så var jag bara tvungen att gå ut på en promenad. Var riktigt roligt och skönt. Jag tror faktiskt aldrig att jag har gått i Slottsskogen vid den tiden förut, alltså när alla precis har kommit hem från jobben och ger sig ut för att springa eller motionera på nått sätt. Det var hur många löpare som helst, fotbollsträning, löpskolning, military fitness/bootcamp, rullskidor, folk som bara är ute och strosar, många roliga hundar. Verkligen underhållande. Så många olika stilar och olika sorters människor. Jag gillar att titta på folk!

Dagens träning:
4 x latsdrag
4 x knästående pulldowns i CC
4 x rodd
3 x hantelrodd 24 kg
3 x latsmaskin
3 x roddmaskin
4 x ländryggsmaskin

Promenad 60 min

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0