Tisdag - how not to do it

Självdisciplinen är som bortblåst och suget är tillbaka. Damn alltså! jag som lyckats så bra så länge... Bristen av självdisciplin och ökningen av godissug har dessutom gjort så att jag lagt på mig 2 kg... Folk säger att det inte syns, men det syns i spegeln kan jag lova... rejält... Trist trist. Vet ju i och för sig lösningen på det hela. Jag måste skärpa mig...

Träningen gick bra. Var bra att jag tog ryggpasset för mina ben va helt stumma fortfarande. Imorn hoppas jag däremot att de funkar bättre. Det gick faktiskt bra att träna. Fick kontakt med ryggmusklerna igen. Kör ju rätt så lätt men då funkar dte i alla fall. Vill hellre känna nått än dra och slita som en vettvilling. Kanske kan öka sen när jag kommit in i det hela mer. Nu har jag ju äntligen börjat känns nått i ryggen och då vill jag inte bli av med det på en gång ju. Sen drog grannen med mig på en promenad på en gång när vi gymmat klart. Härligt för det hade blivit riktigt fint väder på kvällskvisten.

Frukost: Yougurt, fiberhavregryn, keso
Lunch: Kyckling, fullkornsbulgur, senapsdressing, auberginesallad
Efetrmiddag: Naturgodis
Middag: Lax, fullkornspasta, avokado, pesto, parmesanost
Kväll: Naturgodis, sura bilar

Motion: Promenad 45 min
Styrketräning rygg och biceps (Crosstrainer 5 min, 3 x roddmaskin, 3 x latsdrag smalt grepp, 3 x latsdrag til bröstet, 3 x rodd, 3 x skivstångscurl, 3 x ryggresningar, 3 x liggande curl mot pannan, 3 x bamsecurl)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Naturgodis är dilemmat i din självdisciplin...

Exakt de problem jag förut led av. Så fort jag var ute och skulle handla nåt eller bara passera affären..var de en naturgodis påse med mig hem. Märkligt, men de verkar ju vara fler än oss som faller för de goda naturgodiset. Vad är de för nåt kroppen vill ha? ät de socker, eller de feta nötterna

2008-07-09 @ 06:05:57
URL: http://laddaskafferiet.blogg.se/
Postat av: Malin

Ett tips om du om du absolut inte kan hålla dig borta från hyllan med naturgodis är att välja de naturella nötterna. Och sedan bara ta en liten skopa. Det kanske är just socker som kroppen skriker efter, men då gäller det att lura den. Ät den där näven nötter så kanske suget är bortblåst sedan. (Kanske inte fungerar, men det är värt ett försök) Nötterna är ju faktiskt nyttiga i måttlig mängd.. Lycka till, självdiciplinen finns där någonstans! :)

2008-07-09 @ 09:26:00
URL: http://malinhalsofreaket.blogg.se/
Postat av: kattis

Haha, jobbar på ett kontor - ständigt framför datorn.. O e man uttråkad så :P Då bloggar man!



Lycka till me sockersuget nu! :) ja kanske trillar dit jag med, de e ju LÄTT hänt när man - som du säger - har mkt och göra och press på sig själv (där ja e nu). Köpte ju faktiskt godis idag :P

2008-07-09 @ 13:35:48
URL: http://metrobloggen.se/Sommarformen

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0