Några ord om framtiden...

Igår diskuterade jag och min käre pojkvän min framtida Body Fitness-kropp medan vi bläddrade i Body-tidningar för att få tips. Vi kom fram till att det jag skulle behöva träna lite extra är helt klart rygg på grund av mina nästan obefintliga lats, ben för att det är snyggt och sen tyckte jag även axlar för att jag tycker det är snyggt med mycket axlar och det verkade ha gått hem under tävlingarna i helgen. Att endast besitta ett par väldigt bra axlar verkar ta en lååångt i tävlingen. För att förbättre de här muskelgrupperna så diskuterade vilite fram och tillbaka om träningsupplägget, mestadels vilken träningssplit som skulle köras. Min pojkvän röstade för att dela upp benpasset i framsida vid ett pass och baksida vid ett annat, men jag trivs bra med att träna ben på endast en dag. Vill gärna springa nån gång i veckan och vill inte springa med träningsvärk i benen. Ett benpass i veckan ger alltså större möjlighet till att springa. I övrigt så får axlar ett separat pas soch rygg ett separat pass och det kommer bli mycket strikta övningar och dropset i ryggträningen. Styrketräningsupplägget kommer att se ut så här:
  1. Axlar & Mage
  2. Rygg
  3. Bröst & Armar
  4. Ben
Något som vi också diskuterade var diet. Egentligen vore ju det ideala att satsa på att bygga upp de här muskelgrupperna i ett halvår och sen gå på diet för att ge dem en chans att faktiskt växa. Men ska jag ställa upp i Alströmertrofén så är ju inte det möjligt i och med att den går redan i juni. I och för sig kanske det finns en chans att ändra sina muskler även under diet för det verkar ju ha fungerat för tjejerna i Talangjakten... Min pojkvän tycker att jag ska köra diet lite på känn medan jag tycker att jag ska mäta och väga och så kommer det att bli. Kontroll helt enkelt! Frågan är bara när dietstart ska vara och hur mycket som jag borde tappa... Blir det Alströmertrofén så borde jag nog börja redan efter nyår... Frågorna är många och svaren är få just nu... Men det är roligt att sitta och klura på... =)

Så här skulle jag vilja se ut när det är dax...


Kommentarer
Postat av: Samantha

Hej jag hoppas du inte tar detta fel men herregud är du så naiv? Och din pojkvän måste du genast sluta lyssna på!! Att se ut så där om 6 månader är knappast realistiskt! Hur ser du ut idag? Din pojkvän tycker du ska köra på känn... JAg tror du bättre måste inse omfattningen av denna satsning! Annars har du inte en chans! Det krävs mer än axlar !! Du har ju ingen koll Jag tycker du ska satsa men ta hjälp!! Sen måste du fokusera på styrka inte cardio!

2010-12-16 @ 18:07:21
Postat av: Maja

Har du ingen bild på din dagsform!?!

2010-12-16 @ 18:08:14
Postat av: Anna

Det tar år av hårt jobb att se ut så där....

2010-12-16 @ 18:14:19
Postat av: Johanna

Samantha: Bilden är ett mål, inte hur jag tror att jag kommer se ut... Jag har aldrig sagt att jag vill satsa på cardio, varifrån har du fått det? Och jag skrev ju i texten att jag ska prioritera rygg, axlar och ben, men av vad jag såg i helgen så verkar det som att man kommer långt bara på ett par axlar (alltså kritik mot vad jag såg, inte vad jag själv anser att man ska ha). Det här var som sagt bara funderingar kring hur det ska gå till, inte den färdiga planen... och jag är medveten om att jag inte kommer att bara bäst, men jag vill testa på att satsa.

2010-12-16 @ 18:17:57
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Johanna

Anna: Tell me about it... :)

2010-12-16 @ 18:18:35
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: emliscious

Hej

Visst är det möjligt att ändra sina muskler under deff, att bygga muskler då, men det kräver ett väldigt hårt jobb och en precis uträkning av träning och kost! Kommer du anlita någon PT eller coach?!

2010-12-17 @ 08:39:11
URL: http://emliscious.blogspot.com/
Postat av: emma s

hehe... ja nog är det en omfattande satsning, men långt ifrån omöjligt ;) bara att tuta och köra och se hur det går, ett år är väll fult rimligt speciellt med tanke på hur du ser ut idag. Med en liten provgrej i mitten av tiden är ju kalas. Nemas problemas. x)



Var väll dessutom flera stycken där som inte hade tränat seriöst längre än ett år, vissa kortare tid, och ändå såg himla bra ut!



Go, go, go..! :D

2010-12-17 @ 12:31:03
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det kommer säkert bli toppen :D Kör hårt, kommer helt klart bli spännande att följa din väg :)

2010-12-17 @ 13:00:24
URL: http://sandrawest.blogspot.com
Postat av: Johanna

Emeliscious: Inte just nu, men kanske längre fram... Just nu har jag ett ganska bra hum om hur jag ska äta och träna känns det som men vi får se allt eftersom tiden går hur det känns.

2010-12-17 @ 13:07:03
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: kattis!

När är målet att se ut som hon på bilden! hon är ju riktigt grym!!

2010-12-17 @ 15:17:27
Postat av: Johanna

Kattis: Det målet är på obestämd framtid. Det är en kropp som jag strävar efter och det tar antagligen väldigt lång tid att nå dit. Det är min målbild. =) Undre tiden får jag se till att försöka bygga så mycket muskler som möjligt, deffa så jag kommer i bra form och lära mig posera för att kunna presentera de muskler jag faktiskt har. =)

2010-12-17 @ 16:06:23
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: samantha

du skriver under bilden "så här skulle jag vilja se ut när det är dax"



menar du till din tävling?? tror du det är rimligt?? tar år att se ut så där!!



när man läser ditt inlägg verkar du inte alls beredd på hur mycket jobb det kommer krävas......

2010-12-20 @ 10:02:27
Postat av: Johanna

Samantha: Självklart skulle jag vilja se ut så där när det är dax, men om så blir fallet är inte så troligt eftersom jag utgår från hur jag själv ser ut, ingen annan... Som sagt är det min målbild, något att sträva efter. Det här inlägget är främst olika funderingar som jag har, inte min plan på hur vägen till tävling kommer att se ut. Därför förstår jag att det verkar flummigt och som att jag inte alls är beredd. Mitt första mål är som sagt en nybörjartäling i början/mitten av juni just för att jag ska kunna testa på innan jag provar på en mer seriös tävling. Det kommer nog gå bra det här.

2010-12-20 @ 10:31:52
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Emma s

Samantha: tränar du själv något?

2010-12-20 @ 12:58:19
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: PT Sofia

"hon" på bilden e en kompis till mig...hon har alltid haft en grym grundfysik, hon dietade i 5 månader o har samtidigt tränat riiiiiktigt hårt samt haft Helene Ahlson - foreverfit, som coach..Sjävklart kan du fixa det - men börja i tid om du har mkt att tappa, och även om du inte har det så se till att ha ett väldigt specifikt upplägg med mål varje vecka....Lycka till..

kram PT Sofia

2010-12-22 @ 22:47:07
URL: http://dagsfortraning.shapemeup.se
Postat av: Annas glada fotoblogg

Jag har plöjt igenom din blogg nu och den är GRYMT inspirerande! Om du vill nå dessa dina mål så kommer du göra det, tveklöst. Du ser ut att ha tränat till dig en mycket bra grundform dessutom, vilket gör det hela himla mycket lättare för dig.

2010-12-28 @ 09:03:44
URL: http://www.annablomdahl.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0