Gör mig svag, fet och lat anyday!

Igår tränade jag ett alldeles förträffligt bra axelpass... det gick så bra att jag borde skämmas... Jag bröjade med hantelpressar och var starkare än förra veckan och på en gång fick jag grym kontakt som sen höll i sig hela passet... Pump so mtusan. Trodde axlarna skulle explodera... Stående press bakom nacken med skivstång! Grym övning, man riktigt mööördar axlarna... Hantellyft och liknande i maskin... Tokigt bra! Även baksideövningarna gick grymt... Motivationen tröt lite när jag skulle köra mage,men jag var glad ändå... Alltså varför kan jag inte få nått "straff" för? Jag äter som en påse skräp... bara massor mackor och enorma mängder godis varje dag (snittar väl på 400-500 gram per dag minst. Jag har prcis snacksar i mig 2 st 200gr mjölkchoklad, Kittlar dödsskönt i kistan!) och sen en stor fet middag vis 22 på kvällen. Det borde INTE gå bra att träna. Men det gör det! Jag ökar till och med i vissa grejer ibland... Det är så fel... Jag har haft den här diskussionen med mig själv många gånger förut om pluggandet... Jag kan komma till en tenta och känna att jag verkligen inte pluggat tillräckligt... men sen går jag ändå därifrån med ett mycket bra/väldigt acceptabelt resultat... Vad lär man sig av det? Jo, att det går bra ändå så att man kan fortsätta och nästa gång plugga ännu mindre och fortfarande få sitt VG... Vad som hade varit bäst vore ju att få ett fett IG så att jag skärper mig och pluggar somjag ska egentligen... Samma sak är det med träningen... Jag borde vara svag som en anorektiker, lat som en soffpotatis och fet som ett fläskberg. Då skulle jag skärpa mig... för nu går det ju faktiskt bra ändå... Okej, min mage är vääldigt degig nu och jag har inte vägt så här mycket på lääänge, men det påverkar på inget sett min prestation... Jag kan springa snabbare än nånsin till och med (förutom nu när ja har ont i benet då)... Det går bra ändå! Det är bara så fel, fel, fel! Det ska INTE gå bra ändå!

Just att det går bra ändå gör ju att det blir så mycket svårare att göra rätt, för hey, det går ju faktiskt bra ändå! Aktion för att bli av med degmagen ska sättas in på måndag, när föräldrarna har åkt... Tills dess ska jag fortsätta med det här levernet! Jag är övertygad om att jag kommer få höra att jag har blivit chubby, rund i ansiktet och liknande saker nu när de kommer hit... och jag kanske är knäpp men jag är tacksam för det... för då blir det lättare att skärpa mig sen! Självdiciplinen är annars obefintlig! XD

Kommentarer
Postat av: emma

hahahaha, fast tycker iof det inte är så konstigt att det går bra att träna (A) Du poppar ju på bra med massa kolhydrater (även om de kanske inte är högkvalitativa så är dom måååånga) Sen råkar jag veta att du petar i dig bra med kött och annat protein så fort du kommer åt, massa energi och byggstenar! :D

2010-03-18 @ 15:25:23
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Johanna

Emma::: Näääää... kors i taket... jag äter inte ens kött... jag måste va sjuk... 3 ägg till frullen och alla mackor och en kycklingfilé på kvällen PÅ SIN HÖJD! :S Kom hit nu och styr upp det hela!

2010-03-18 @ 15:50:02
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: emliscious

förstår helt ärligt inte riktigt vad du inte förstår? dy fyller din kropp med energi, genom massa socker och kolhydrater, ingen bra energi visserligen... men energi... så klart du kan träna på det. men frågan är hur du mår på insidan?

och vikten? du skriver att du ej vägt så mycket på länge? där har du ditt resultat.... att löpningen blir bättre beror väl på att du springer frekvent och regelbundet, du ökar din kondis

400-500 gram godis om dagen? 330 kcal per 100/g

din godispåse kommer ju upp i 1300 kalorier om du käkar 400 gram

där har du resultatet på magen!



Du kan de här, inget jag behövde tala om för dig egentligen! ;) hoppas du kan få bot på ditt sockersug, du ska se att träningen skulle utvecklas ytterligare då, samt att du skulle kunna ha den vikt du önskar, och så!

good luck =)



2010-03-18 @ 16:53:35
URL: http://emliscious.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Emeliscious: Mer att jag tycker att godis är tomma kalorier och inte brukar/borde ge nån direkt ork... Att det blir degigt på magen har jag full förståelse för... XD

2010-03-18 @ 17:11:26
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Vas

Emliscious: Nu vet jag inte om jag misstolkar dig grovt men varför skulle kolhydrater vara en dålig energikälla?

2010-03-18 @ 18:19:32
Postat av: Jonna

Jag tar gärna över det här "problemet"! Skitlyxigt ju.=)



Jag skulle tro att Emliscious mest syftar på sockret som dålig energikälla. Godis innehåller ju onekligen en jävla massa socker och av en anledning jag aldrig riktigt förstått gör mycket mjukt bröd det oxå. Äter man ett halvt kilo godis och fyra dubbelmackor om dagen blir den en del. Men gott. Onekligen!

2010-03-18 @ 23:17:56
URL: http://fatumeh.blogg.se/varsag
Postat av: emma

Men då!! Inget kött!! :| är det säkert att du är den Johanna som jag har som roomy..?? haha, ne, men helt proteinfritt tror jag inte att du äter iaf ;) tycker förresten det är dumt att det ska spela så stor roll vad man äter, tycker att all mat i alla mängder skulle vara lika bra DD

2010-03-18 @ 23:40:58
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Vas

Jonna: Jag antog att hon mena två saker eftersom hon skrev socker och kolhydrater, socker är kolhydrater. Sockret köper jag, men det andra.



Sen så beror det helt och hållet på vilket bröd man köper. Men det innehåller fortfarande rätt låga nivåer och att ens jämföra det med godis är nog endast LCHF-fanatiker och andra diet-fanatiker som gör :)

2010-03-19 @ 08:35:36
Postat av: emlsicious

förklarar mig!

jag menar att socker är dålig energi

och sen menar jag INTE att kolhydrater är dålig energi, men det finns bättre och sämre kolhydratskällor

pizza innehåller kolhydrater men knappast av den bra sorten =)

på samma sätt som det finns bättre och sämre fett!



=)



2010-03-19 @ 12:10:38
URL: http://emliscious.blogspot.com/
Postat av: Vas

Emliscious: Nu blev jag ännu mer nyfiken, varför skulle pizzans kolhydrater vara av den "dåliga" sorten? Varför skulle vetemjöl vara av den dåliga sorten?



Har svårt att tolka vad du menar egentligen med det du skriver bara, därav frågorna. Inget illa menat.

2010-03-20 @ 00:43:05

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0