Heavy weights here I come....

Tillbaka på gymet! Härligt! Körde ganska många set på varje övning idag med upplägget 2 tunga och sen 2 lite lättare och 2 ytterligare lite lättare. Det tog riktigt bra! Hade tänkt köra med 17 kgs hantlarna igen, men jag fick helt enkelt inte upp dem själv utan stora besvär och när jag väl fått upp dem så hade jag ingen ork att köra. Det fick bli 16 kg istället. Tog riktigt bra. När jag bytte ner till 12kgs hantlarna var jag riktigt slut. Det kändes som ett väldigt effektivt pass. Sen körde jag 15 min på crosstrainern efteråt också för att förbränna lite av gårdagens gotta. Det var svettigt och tiden gick ganska fort. Jag gillar att svettas! =)

Jag tänkte att jag skulle försöka köra lite tyngre nu. Försöka öka på de flesta övningar och kanske nöja mig om det bara går med 4 reps. Tycker oftast att jag inte får nån vidare kontakt förrän jag kommer upp emot 8-10 reps, men omväxling förnöjer ju. Några tunga reps och kanske ett lättare... Ja, jag får testa mig fram helt enkelt. Vill öka vikterna i alla fall. Idag ökade jag på sidolyften och pushdowns, good for me! Öka, öka, öka. Nu ska jag bli stark(are)!

Motion: Promenad 90 min
Styrketräning Axlar & Triceps: 6 x axelpress 16-16-14-14-12-12 kg, 6 x sidolyft med hantlar 9-10-8-8-6-6 kg, 3 x framåtlyft med skivstång 12-14.5-14,5 kg, 6 x pushdown 50-55-55-55-40-40 kg, 3 x rep över huvudet 35 kg, 2 x enarmspushdown, 15 min crosstrainer

Kommentarer
Postat av: Vas

Axelpress med 16kgs-hantlar, grymt!

2010-05-18 @ 18:47:27
Postat av: emma s

Wohoho, bra jobbat! Jobba, jobba, jo-obba...! xD

2010-05-18 @ 19:13:10
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: sandra

Shit tar du 55 kg i pushdowns? Om det nu är den övningen jag tänker på.. den du har på bild i blogginlägget?



Själv tar jag bara hälften och tkr de är mkt.. :@

2010-05-18 @ 21:31:07
Postat av: Johanna

Sandra: Det är nog 55 lb, alltså 25 kg... Skriver upp det som står på vikterna, men brukarköra på en annan ibland och där kan jag också bara ta halva så nått tok är det med vikterna... vi är nog lika starka då =)

2010-05-19 @ 10:05:37
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Vas

Kabelmaskiner skiljer sig åt. Det finns olika konfigurationer av trissor("hjulen" som kabeln passerar), så det blir stor skillnad. Ska man jämföra vikter så måste man få med det också(vilket bara blir jobbigt) :D

2010-05-19 @ 11:12:00
Postat av: Johanna

vas: Yes indeed... därför jämför jag bara samma maskin med samma maskin... =)

2010-05-19 @ 11:49:27
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0