Det blir nog en hel vilovecka för min del...

... ja, så känns dte nu. Det blev vila igår också. Varken jag eller min älskade kände för att träna igår, trots att vi hade bestämt det så det blev en kväll med hemmamys istället. Riktigt skönt var det i och med att jag inte alls kände för att träna. Jag känenr inte för att träna idag heller och det har faktiskt känts lite så där på sistonde. Träningen har inte gått så bra heller, jag har inte haft någon större lust och inte heller någon ork när jag väl varit där. Vid såna här tillsällen så finns det två alternativ i mina ögon.

Alternativ 1: Power through, dvs. bita ihop och kämpa sig igenom den tunga perioden.
Alternativ 2: Vila och vänta på bättre tider. Återhämta sig och vilja kommer.

Jag brukar nästan alltid köra på alternativ 1 när det känns tungt. Det är bara att bita ihop, härda ut, så blir det bättre snart, och det stämmer nästan alltid. Det blir bättre. Man är ju ingen maskin utan kroppen OCH knoppen går i vågor, upp och ner, ner och upp. Ibland känns det dock extra jobbigt, när lusten inte finns där, och då tycker jag att det är bäst att ta till alternativ 2. Man vilar helt enkelt ett tag tills det kryper i kroppen och lusten är tillbaka igen. Oftast tar det inte särskilt länge från det att man väl bestämt sig för att vila en period utan det verkar vara så att bara beslutet att inte träna gör att man vill träna igen... Jag brukar ändå vila den betsämda perioden ut. Nu har jag i alla fall betsämt mig för att det inte blir någon träning den här veckan. Det blir träning igen nästa vecka istället. jag komemr alltså vila totalt 1,5 vecka och det känns gött, svingött! Vila och vänta på bättre tider!

Kommentarer
Postat av: hans

Vilovecka, skönt, då kommer du komma tillbaka så sjukt taggad när du kör igen!!!

Bra jobb med träningen ser det ut som!

/H.

2010-11-28 @ 18:15:18
URL: http://hans.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0