Träning på hemmaplan...

Träning hemma igen... morgonpromenad i bekanta trakter, Slottsskogen närmare bestämt och sen vidare till gymmet efter lite frukost, slappande och mellanmål hemma. Träning på mitt gym innebär att det finns en liggande lårcurl, nått som faktiskt verkar saknas i hela Bohuslän. Mycket mystiskt... Idag tog den väldigt bra också. Det var nämligen baksida lår och bröst som skulle tränas. Förra veckan var det finnen som kändes så sjukt bra... men idag var den övningen lite av en besvikelse. Fick inte alls till det lika bra som sist och kände inte så mycket heller, det gick bara segt... Bäst för baksidan var nog faktiskt den liggade curlen. När det kom till bröstträningen så kände jag mig faktiskt rätt trött i bröstet. Orkade inte så mycket som jag brukar men det kändes som att bänkpressen tog väldigt bra. Hantelcurlen däremot var jag svag och ostadig i så den gick väl lite så där... tur att jag hade en riktig mördarkombination att avsluta med som gjorde att det sved ordentligt i bröstmusklerna... Nu hoppas jag att de växer även om jag går på diet. Tycker jag kan skymta ett litet sträck/klyfta på bröstkorgen nu om jag tittar noga... Hurra, men lite till skadar inte!!! =)

Motion: Promenad 45 min
Styrketräning Baksida ben & Bröst: 3 x liggande lårcurl 45 min, 3 x raka marklyft 50 kg, 3 x finnen, 3 x sittande enbenscurl 20 kg, 3 x bänkpress 55-55-50 kg, 3 x sned hantelpress 20-20-17 kg, 3 x flyes i CC i superset med 3x15 st armhävningar

Kommentarer
Postat av: Johanna

när du går promenad, går du powerwalk eller bara "vanlig" gångtakt då?:)

2011-08-05 @ 21:03:10
URL: http://timbatollare.weebly.com
Postat av: Johanna

Johanna: Jag går i rask takt, inte hysteriskt fort men släpar inte heller fötterna efter mig.

2011-08-06 @ 11:53:40
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0