Ben & Mage...

Idag blev det äntligen gymmet. Jag har gått och tänkt i flera dagar att jag ska dra iväg till gymmet och bara tokmata knäböj. Vet inte varit jag varit så sjukt sugen på att köra knäböj... det är inget jag upplevt innan... Hur som helst så har jag liksom inte kommit iväg förrän idag. Men knäböj blev det... fast jag lessnade rätt snabbt... Stegrade upp med set på 20-40-50-60 kg och landade tillslut på 70 kg där jag körde kanske 5 set med 15 repetitioner i varje. Gick inte så där tokdjupt, men hyfsat och det kändes riktigt bra... fast tillslut blev jag för trött i ländryggen oc i och med att jag var less på övningen så gick jag vidare till annat. Jag har sett många göra utfall genom att ta ett steg framåt och sen trycka ifrån så att de kommer upp tillbaka till samma stående ställning, och sen köra vartannat ben i samma set. Jag har bara kört utfallsgång och utfall i smithmaskinen förut så eftersom jag hade snålt med utrymme så provade jag på den varianten idag. Kändes rätt bra faktiskt, men jag var lite vinglig och fick inte in snitsen riktigt för att kunna gå på de tyngre vikterna... men nån dag så... Körde i alla fall med lätta hantlar (orkade inte lasta om vikt på stången) och släppte dem när det blev segt och körde med kroppsvikten det sista... Blev väl inte tokslut, men lite mör i benen. Den där svidande känslan uteblev, men det gjorde nog susen ändå. =)

På gymmet jag tränade idag (minilitet källargym med maskiner och vikter från stenåldern) finns det inte mycket att använda när man ska köra ben... men jag fick va lite kreativ... för att köra baksida lår så använde jag faktiskt en ryggresningsmaskin, en sån av varianten man spänner fast underbenen horisontellt och sen lutar sig över en dyna som går upp i ca 45 grader. Jag vände helt enkelt på mig, spände fast mig och körde finnen. Tog så sjukt bra. Bästa sättet jag kört finnen på hittills. Brukar oftast få ont när nån håller i benen. Det här var perfekt. Sen fick jag även till vadpress och benspark. Så det blev ett riktigt bra pass tillslut.

Kommentarer
Postat av: Madde

Skicka gärna över det suget till mig tack! Hatar tyvärr att köra benböj fast den är så gryymt bra!

2011-12-11 @ 12:06:24
URL: http://madeleneyourstone.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0