När ska jag få in cardion?

Eftersom hela Göteborg består av isbanor och jag är fruktansvärt trött på mornarna just nu känns det som en omöjlighet att komma upp för att ta en morgonpromenad. Att jag från och med imorgon börjar en timme tidigare gör inte direkt saken bättre. Därför har det varit svårt att hitta ett bra sätt att få in min cardio just nu. Några gånger, även idag, har det blivit på gymet efter styrketräningen. Det känns inte som ett optimalt alternativ av flera anledningar. Främst för att det känns som att det motverkar styrketräningen och sen för att det tar sån himla tid och jag kommer hem strax innan det är dax att sova... INTE kul... Måste komma på en bra lösning... Just nu orkar jag inte vänja mig vid att kliva upp tidigt för att jobba OCH kliva upp ännu tidigare för att få in lite motion samtidigt... Motionen får bli en senare fråga och så länge måste jag hitta en annan lösning... Tips?

Dagens träning gick i alla fall strålande. Jag kände mig ovanligt stark vilket ju är en grym känsla. Höjde mig på hantelpressarna till 16 kg och kunde köra helt okej många reps... Det var kul. Axelpressen höjde jag ju redan förra veckan men idag kändes den ännu bättre och helt klart som rätt vikt. Fick riktigt bra kontakt i alla övningar och allting kändes grymt, till och med magträningen. Såna gånger är det särskilt kul att träna! =)

Motion: Promenad 45 min
Styrketräning Axlar & Mage: 4 x hantelpress 16-16-16-14 kg, 4 x sidolyft med hantlar 9-9-8-7 kg, 4 x framåtlyft med hantel 8-8-6-6 kg, 4 x axelpress i dropset 35-35-35-30 kg, 3 x liggande baksida i CC 12,5 kg, 3 x liggande baksideflyes 5 kg, 3 x situps, 3 x benlyft

Kommentarer
Postat av: Anna

Åhhh! Det är livsfarligt ute nu. Suck! Min skidträning ligger i farozonen känner jag.

2011-01-11 @ 08:28:00
URL: http://www.annoula.se
Postat av: emliscious

Jag har bara ett tips! Just do it! För ärilgt, du ska satsa på tävling nu! Det är enorm satsning, mycket större än du tidigare gjort. En större satsning som kräver en större insats! Så att kliva upp på morgonen för att köra är bara att acceptera, om du inte har tid på lunch eller så. Visst är det jobbigt att sätta en ny rutin, men det kommer bli en ny rutin! Morgoncardio känns nästintill obligatoriskt för en riktig deff! Kom igen nu Johanna! KLart du fixar det! Fokus på din tävling och gör allt som krävs! Kör hårt!!

2011-01-11 @ 08:44:11
URL: http://emliscious.blogspot.com/
Postat av: toves träningsblogg

har du tips på vad man kan göra om man som jag har lågt blodsocker på morgonen och är hungrig oftast när jag går min morgon promenad?

2011-01-14 @ 21:17:37
URL: http://tovestraningsblogg.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tove: Ät nått innan... eller drick mycket... eller ta en proteindrink.

Emelie: morgonpromenader kommer... Men i och med att jag började jobba förra veckan så känenr jag att jag först behöver vänja mig vid det. Just nu kör jag bara 5x45 min cardio/v så då kan jag få in det på andra sätt, men senare är det ett måste att kliva upp... Men jag ska ge mig själv en vecka till med att "bara" kliva upp till jobbet och sen borde jag ha vant mig vid det... Då ska jag kliva upp på morgonen. =)

2011-01-15 @ 21:30:10
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0