Sista träningspasset innan midsommar...

Idag var det dax för rygg och tricepsträning. Fick faktiskt till det ganska bra från start med mycket bra känsla i chinsen. Tre stycken kunde jag kravla mig upp idag. Inget super, men samtidigt är jag tyngre än när jag satt mitt rekord på fyra så jag antar att jag får vara nöjd. Sen blev det chins med hjälp och det var väl egentligen dem som kändes bra. Bra kontakt. Rodden med stång tycker jag är lite knixig. Jag fick till den bättre än sist, men inte perfekt. Skam den som ger sig. På det igen nästa vecka! I latsdraget ökade jag vikten litegrann och det kändes riktigt bra. Blev två tyngre set och sen sänkte jag på sista setet, men fortfarande tungt. Härlig känsla! Skivstångsrodden kändes bättre den här veckan. Blev även där två tyngre och ett lite lättare set. Tycker jag får bättre kontakt när jag kör lättare, men den börjar komma nu även på de lite tyngre vikterna vilket är kul. Jag har ju i princip kört rygg väldigt lätt enda sen i höstas bara för att få till kontakten och nu börjar jag höja vikterna litegrann. kul att den hänger med! För triceps så ökade jag antalet chins från förra veckan. Tror mitt första set då låg på 12 och idag blev det 15. Känns helt okej för att redan ha pumpat ur triceps lite... men klart att det kan bättras! =) Fin avslutning där med tricepsextension. Jag blev riktigt trött men kunde trycka på bra. Jag känner mig nog väldigt nöjd med dagens träning ändå! =)

Motion: Styrketräning Rygg & Triceps: 3 x chins med hjälp, 3 x stångrodd 47 kg, 3 x smalt latsdrag 63-63-57 kg, 3 x skivstångsrodd 50-50-40 kg, 3 x kickbacks 8-8-6 kg, 3 x dips (15,8,7), 3 x liggande tricepsextension 29,5 kg

Kommentarer
Postat av: Petra

BRA Jobbat! Glad midsommar på dig! :-)

2011-06-23 @ 19:40:56
URL: http://petrakardell.shapemeup.se/
Postat av: Petra

Bra jobbat. Jag får oxå mycket mer bättre kontakt när jag kör lite lättare.



Glad midsommar!!!

2011-06-23 @ 20:34:37
URL: http://http:/www.fitnessmorsan.blogspot.com
Postat av: Annelise

Härligt!!;)

Glad mittsommar, hoppas du får en riktigt fin helg:)

2011-06-23 @ 21:15:53
URL: http://anneliseaf.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0