Bra ryggträning!

Gud vad nöjd jag är över dagens pass. Jag hade faktiskt inte särskilt höga förväntningar. Jag kände mig rätt seg, rätt opeppad, tung och klumpig, inte bästa starten på ett pass träningspass... men som tur var vände det snabbt. Detgick bra från start idag och hela passet igenom. Jag var inte jättestark i latdraget. Hade tänkt köra flera set på 57 kg, men det var för tungt, 47 var däremot perfekt. Emellan seten testade jag att göra väldigt lätta omgångar på den övningen som är ungefär som pushdowns men man har raka armar... vet inte vad den heter. Tror i alla fall det hjälpte till grym kontakt. T-barrodden tog bättre än nånsin. Så himla bra! =) Jag tycker även att jag börjar få till det riktigt bra på hantelrodden nu. Snart är det nog dax att höja vikterna där. Jag kör rätt lätt på alla mina roddövningar för det är då jag får bra kontakt. Just hantelrodden känns det dock som att jag kan lassa på liiiite till på utan att förstöra nått... men samtidigt är jag rätt ny på den övningen så det får hellre ta lite tid innan det blir tungt. Allt som allt var det ett väldigt bra pass! Jag är glad att det blev av. Lugnt och skönt på gymmet också när man är där lite senare. =)

Motion: Promenad 70 min
Styrketräning Rygg: 4 x latsdrag 57-47-47-40 kg, 4 x t-barrodd 20 kg, 4 x latsdrag V-handtag 47 kg, 3 x maskinrodd 35 kg, 3 x hantelrodd 16 kg, 3 x ländryggsmaskin 40-35-35 kg, 3 x ryggresningar

Kommentarer
Postat av: emma s

Bra jobbat! Ibland blir det bästa passen de som man från början inte kände för =)

2011-05-25 @ 22:34:49
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Västgötskan

Latsdrag är en härlig övning, NÄR man får bra kontakt! :-)

2011-05-26 @ 09:24:06
URL: http://rundarocksaenform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0