Fick kläm på hantelrodd idag... =)

Imorse pallrade jag mig upp redan kl 5 och cyklade en timme... Omänskligt tidigt men jag ville få in lite cardio idag i och med att John var borta. Härligare med somorgon när man är två. Har bestämt mig för att köra 4-5 cardiopass per vecka.... cykel, springa och promenader. Förra veckan blev det 4 pass (2 st cykel och 2 st promenader tror jag) och nu blir det sovmorgon några mornar i och med att jag redan klarat av 2 pass... =)

På gymmet gick det både bra och dåligt... 50/50 ungefär... Latsövningarna gick väldigt dåligt medans roddövningarna gick väldigt bra. Klarade 3 chins själv i första setet och sen hade jag en bänk som hjälp i de andra. Försökte mig på latsdrag med stång men fick kramp i händerna nästan direkt, trots dragremmar så jag gav upp... med V-handtag kändes det ändå rätt bra... Latsmaskinen kändes mest konstig... Roddövningarna däremot... började med att lassa på mer vikt i T-baren. Har som tyngst kört med 20 kg på stången innan men idag blev det 25 och det kändes bra. Jag kan inte ha jättemycket vikt där för jag får lätt ont i ländryggen... 25 kg kändes superbra. Det var tungt och tog väldigt bra. Fick även bra kontakt i maskinrodden... Eftersom latsövningarna hade gått så dåligt så bestämde jag mig för att köra en bonusöning som fick bli hantelrodd som jag kör väldigt sällan eftersom jag typ aldrig får till den... men idag tog den som bara den. Strikt och kontrollerat och bra kontakt... Ska testa nästa gång också! =) Avslutade med många set i ländryggsmaskinen och fick sån sjuk kramp i musklerna på sista 2 seten... Får jag inte träningsvärk av den imorn vet jag inte hur jag ska bära mig åt... =) haha, jag är rätt nöjd med passet faktiskt! =)

Motion: Cykel 60 min
Styrketräning Rygg: 3 x chins, 4 x t-barrodd 25-25-25-20 kg, 4 x latsdrag V-handtag, 3 x latsmaskin 45 kg, 4 x roddmaskin 35 kg, 3 x hantelrodd 15 kg, 6 x ländryggsmaskin 30 kg

Kommentarer
Postat av: emliscious

Såna där latsmaskiner har jag aldrig hajjat. inte heller vitsen med- tycker vanliga latsdrag är så mycket bättre!



Haha jo nog tror jag vi kommer ha träningsvärk idag båda två!!

2011-05-04 @ 09:05:37
URL: http://emliscious.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Emelie: Jag gillar dem egentligen inte heller... men tyvärr får jag lätt kramp i händerna i vanligt latsdrag och av nån mystisk anledning inte i maskinen.... så ibland får den vara med... =)

2011-05-04 @ 09:57:22
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Johanna

Din blogg är otroligt inspirerande! Gillar den väldigt mycket, skulle vara roligt om du la upp flera bilder och om du gav lite träningstips ibland! Tack för en jätte bra blogg

2011-05-05 @ 22:19:15
URL: http://johannakristinalindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0