Söndagsmos av benen...

Strax efter öppning (10) var jag på gymet idag. Tycker det är en rätt bra tid att träna på helgerna för man får så mycket tid över till annat... Lika bra att få träningen överstökad även om det är nånting som är roligt... =) en bra start på dagen är det också... bara positivt!

Tyvärr har det bliit så att jag inte kört ben på flera veckor men idag var det äntligen dax. Jag har fasat lite för passet, eller egentligen har jag fasat mest för träningsvärken som kommer efteråt. Jag trodde dessutom att jag skulle vara ganska svag för jag tycker man brukar vara lite klenare när man vilat en muskelgrupp ett tag. Så var dock inte fallet med benen för styrkan satt i. Det är nästan frågan om jag inte kände mig starkare än innan, men det kanske iof beror på att jag äter mer nu än innan också... =)det blev inga höjningar av vikterna utan jag höll mig på mina vanliga. Känns det lika bra nästa gång kanske jag testar att höja. Benpressen kändes grymt bra. Jag kunde pressa på ganska många reps och kände mig helt skakig och slut. det är ganska roligt när man trappar upp vikten där... på vägen upp så känns 240 och 280 kg väldigt tungt, men på vägen ner så känns det (framför allt 240) barnsligt lätt... =) Det blev ett bra pass och jag avslutade i benpressmaskinen där jag fokuserade på rumpan... Vem vill inte ha muskligare rumpa liksom? =)

Motion: Styrketräning Ben: 6 x benpress 240-280-300-300-280-240 kg, 4 x stående vadpress 142-142-142-106 kg, 3 x liggande lårcurl 45 kg, 3 x sittande lårcurl 40 kg, 4 x benspark 55-55-55-40 kg, 3 x benpress i maskin hög smal fotsättning 146 kg

Kommentarer
Postat av: Västgötskan

Jag vill också kunna ta 300 kg i benpress! Fusk! ;-)

2011-05-08 @ 18:26:36
URL: http://rundarocksaenform.blogspot.com
Postat av: Västgötskan

Jag vill också kunna ta 300 kg i benpress! Fusk! ;-)

2011-05-08 @ 18:32:56
URL: http://rundarocksaenform.blogspot.com
Postat av: emma s

Hallå! Nu är det måndag! Dags att uppdatera bloggen! Tjohoooo?? x)

2011-05-09 @ 12:33:50
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Johanna

Emmaslemma: Det kommer... =)

2011-05-09 @ 13:14:47
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0