Det gäller att välja rätt låda...


Vi har rätt mycket konsulter på mitt jobb... från rätt många olika konsultföretag. Det innebär att vi överöses med påskägg fyllda med massvis med godis till påsk (och tydligen är det ännu "värre" vid jul). Bra smak har de rackarna också. Flera av äggen har innehållt några av de godisar som jag gillar bäst. Och jag har gått och plockat lite varje dag... Valt ut guldkornen ur alla påskägg. Plockat och stoppat i min ena låda... Så där lite längre in i lådan... inte längst ut så att man lätt kommer åt det, utan längre in så att man verkligen måste dra ut lådan för att få tag på dem... Där ska de ligga tills en dag då jag är väääääldigt godissugen och då ska jag äta dem. Idag var inte den dagen. Mest troligt inte imorn heller... men de är i tryggt förvar så länge... Fram tills jag är så där riktigt sugen kan jag bara öppna lådan under där jag samlar på nått annat... Frukt. Där plockar jag på mig lämpliga mängder frukt från de fruktkorgar vi får flera gånger i veckan. Här ser ni gårdagens och dagens ranson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0