Bröst och triceps...

Ja, Jessica låg inte på latsidan imorse så redan halv 10 så var det dags för träning på gymmet. Bröst och triceps stod på mitt schema, och både hon och John hakade på. Roligt!!!
 
Jag tror bestämt att viktplattorna är lite tyngre på by-gymmet för oj vad tungt det är i bänkpressen... eller så har jag blivit ganska mycket svagare nu. Hur som helst, det är inte vikterna som är det viktiga (oj så fyndigt!)... och just bänkpressen kändes riktigt bra. Jag känner mig rätt stabil i den. Det är bara att pressa på tills det tar stopp. Det blev ett riktigt bra bröstpass... men det allra bästa var ändå dipsen. Vi körde mellan två bänkar med en viktplatta i knät. Jag tror faktikt inte att jag har kört så innan men det var ju grymt! Det tog riktigt bra för mig och det var inga problem att gå djupt heller. Sen var triceps rejält trött vill jag lova... så jag krigade på med pushdowns, men sista övningen fick bli rätt lätt... endast stången. Det blev ett riktigt bra pass. Jag känner mig riktigt nöjd. Jag tror även de andra tyckte att det gick bra. =) Jessica kämpade då som ett djur och John körde väldigt bra han också.
 
Dagens träning:
4 x bänkpress 65-60-60-50 kg
3 x hantelpress
3 x hantelflyes
4 x dips mellan bänkar med vikt 10 kg
3 x pushdowns
3 x liggande press från pannan
5 km längdskidor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0