Träningsvärk garanterad...

Jag har känt mig hyfsat pigg idag (ok pigg kanske inte är rätt ord iom att jag varit sjukt trött, men det beror nog er på jet lag än sjukdom). Huvudvärken och halsontet är borta och det är bara lite snorighet kvar. Sååååå... det blev ett lugnt pass på gymmet. =)
 
Axlar... en liten muskelgrupp... inte allt för jobbigt... alltså perfekt som första träning efter att man varit lite smådålig. Jag hade egentligen tänkt fega rätt rejält med vikterna och köra riktigt lätt... men egentligen så är ju högreps jobbigare än lågreps så jag behöll mina vanliga vikter istället. Det är ju så mycket roligare! Jag blev rejält slut i axlarna i hantelpressen. Den tar där den ska den övningen. =) Annars så la jag till en övning som det var väldigt länge sen jag körde... nämligen drag till hakan. Jag gillar den övningen. Den tar rätt bra, om man kör koncentrerat i alla fall. Vi får se om den kanske får hänga med på axelpassen ett tag framöver. =) Eftersom jag bara skulle "komma igång lite" så blev det ett rätt kort pass. Endast axlar... men sen la jag till lite mage när jag kom hem. Hjulet måste vara den jobbigaste magövningen någonsin. Jag kommer garanterat att ha träningsvärk imorgon. Det kände jag redan efter nått set. Gött!!!
 
Dagens träning:
5 x hantelpress 18-18-16-16-12 kg
4 x sidolyft med hantlar 10-10-7-7 kg
3 x sidolyft i CC
4 x omvända kryssdrag
4 x drag till hakan
5 x "hjulet"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0