Börjar veckan med axel- och magträning...

Japp, idag blev äntligen det axelpass jag skulle ha kört i fredags av. En riktigt bra start på veckan med andra ord. Dock känner jag mig väldigt svag och uthålligheten är inte mycket att hänga i granen, särskilt inte i pressövningarna. Första setet går oftast ganska bra men sen tvärdör orken. Oavsett om jag sänker vikten rejält (sänkte från 16-12 kg i hantelpressen eftersom 14 var upptagna) så märktes det inte på repsantalet. Jag orkade inte fler för det. Som tur var så sved det i axlarna så det tog ju bra i alla fall. Samma i militäråpressen. Körde till och med utan vikt på stången men det tog där det skulle kan jag lova! =) Axelträningen gick riktigt bra. För magtränngen testade jag en magmaskin som visserligen finns på mitt vanliga gym också, men här hade de lagt på extra vaddering så den gjorde inte riktigt lika ont mot axlarna. Provade den på massa olika sätt innan jag fick till det så att det tog bra. Magen blev nog riktigt slut innan jag var klar. Testade även på crosstrainer en liten stund (som kändes som en evighet) efteråt. Ojoj, vilken dålig kondis jag har nu. Men den ska så klart bli bättre så fort min hosta/förkylning/krasslighet är helt borta. Tyvärr verkar det oerhört segdraget. :(

Imorse var det dessutom invägning till Emmas biggest loser-tävling. Vikten var som väntat skyhög. Ska bli skönt att slimma till mig lite för nu känner jag mig mest klumpig och otymplig. Inga kläder passar heller. Den vanliga stora godispåsen som jag ätit på kvällen varje dag byttes därför ut mot ost- och skinksallad idag. Inte lika gott, men man mår nog bättre av det både tillfälligt och i längden.

Dagens träning:
4 x hantelpress 16-16-12-12 kg
4 x sidolyft med hantlar á 8 kg
4 x sidolyft i CC
4 x militärpress i smith 30 kg
4 x omvända krydssdrag
2 x hög rodd
X x magmaskin
3 x situps
10 min crosstrainer

Kommentarer
Postat av: emma s

Woho, äntligen blev det träning =D

2012-01-30 @ 20:13:46
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Petra

Härligt att du kom iväg till gymet :)

Å kämpa på nu. Du fixar det :D

2012-01-31 @ 07:52:23
URL: http://fitnessmorsan.blogspot.com
Postat av: Johanna

Trevlig blogg!

2012-01-31 @ 10:56:36
URL: http://johannainshape.blogg.se/
Postat av: Johanna

Johanna: tack. Väldigt lika adress du hade där. ;)

2012-02-01 @ 19:39:06
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0