Grymt bra benträning...

Jag kör frontböj, John kör knäböj
Vilken underbart bra träning det blev idag. BEN! Jag fick äntligen till lite av en känsla i knäböjen. Kände mig rätt säker och stabil och det kändes som att jag kunde trycka på. Jag kunde ha samma djup hela tdien, samma hastighet upp och ner och samma tryck i kroppen. Det kändes lite i benen. Inte så där svidande som det kan göra, men jag kände att det tog. Sååå härligt att känna att det går framåt! Sen så fortsatte vi med frontböj och det gick bra även där. Fick bättre djup (max) men orkade inte lika många reps. Tror faktikt bara att jag kört frontböj på 50 kg förut så det blev ju en ökning idag i såna fall. Efter de två övningarna kände jag mig faktiskt rätt mör,men det var bara att köra på. Splitböj är ju en ny favorit sen några veckor tillbaka. Den tar verkligen där den ska!!! Det enda som jag var lite missnöjd med under passet var den liggande lårcurlen som inte alls kändes bra. Det blev trögare och trögare ju längre upp man tryckte den och det är jag inte van vid och jag är tydligen väldigt svag den där sista biten också... Ovant och jag fick inte till det riktigt... Ett tag hade jag problem med bensparken också... Jag fick ju inte tag i handtagen ordentligt (de var för långt ner) så kunde inte hålla mig nere och då var det nästan omöjligt att genomföra den bra... försökte med att hålla mig i ett rep under dynan istället men det gick så där... men sen visade det sig att jag visst satt för långt fram och det gick bättre att hålla i sig om jag tog bak ryggstödet ett hack... så sen var det bara att köra på.. Där ser man hur viktigt det är att ha rätt inställningar på maskinerna när man tränar. Hur somhelst så blev det ett riktigt superpass! Både jag och John kände oss riktigt nöjda. Svetten sprutade dessutom. En kombination av ett hårt och bra träningspass och dålig ventilation... =)
 
Dagens träning:
4 x 9 knäböj 80 kg
4 x 5,5 frontböj 60 kg
3 x bulgariska splitböj med kettlebells á 16 kg
4 x 11 rumänska marklyft 60 kg
3 x liggande lårcurl
5 x benspark 60 kg
4 x vadpress i benpressen
Svett och svett...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0