Knäböj på Westcoast Fitness

 
Benpass vad det som stod på schemat idag och även om jag är väldigt förtjust i mina nya gummiband så ville jag helst köra det passet på ett riktigt gym. Sagt och gjort, det var bara att tuta iväg till närmsta bra gym och teckna medlemsskap där. Nu är jag och John medlemmar i Westcoast Fitness i en månad framöver. Vi var och tränade där några gånger förra sommaren och det är ett riktigt bra och fräscht gym. Har för mig att de öppnade förra sommaren till och med... Väldigt bra i alla fal! =)
 
Till passet då... Startade givetvis med "nya" huvudövningen knäböj... Då kom det fram en vänlig själ och gav en hel del tekniktips. Mycket bra och hjälsamt. Vanligtvis gillar jag inte när folk kommer fram så, mest för att de oftast inte har en aning om vad de snackar om, men den här killen var riktigt kunnig och både jag och John kände att böjarna blev ett snäpp bättre efter hans kommentarer. Tummen upp!! Körde vidare med splitböjar och där kände jag att jag hade bättre balans och kunde pressa mer med hälen. Fick jag in "hälkänslan" så tog övningen extra bra. Matade sen på med lårcurls, bensparkar, vadpressar och avslutade med rätt lätta rumänska marklyft. Kände mig alldeles darrig i benen på sista övningen. Jag älskar den känslan!!! Då har man tränat bra. Jag är väldigt nöjd med passet... och sugen på att köra ben snart igen för att fösöka bli ännu bättre på både knäböjar och splitböjar... men jag har några pass till att avverka innan det blir ben igen. =) Men allra först ska jag förgylla kvällen med en feting-grillmiddag... Det har jag förtjänat! =)
 
Dagens träning:
6 x knäböj 80 kg
4 x bulgariska splitböj med hantlar á 15kg
4 x sittande lårcurl
4 x benspark 60 kg
4 x vadpress i benpressen 150 kg
4 x rumänska marklyft 40 kg
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0