Crosstrainer, armar och mage...

Det blev inte så mycket mer tränat under helgen... I lördags hann vi helt enkelt inte i och med en lång shoppingdag och gymmet stängde redan kl 18. I söndags var jag på tok för bakis för några större aktiviteter så det blev mest myshäng på balkongen. Idag däremot var det dax för träning igen. Jag var tvungen att vänta i en evighet på John så jag hann både förbereda maten (älgskavsgryta) och köra 20 min på crosstrainern på gymmet. Det hade riktigt sköna crosstrainers på Life så den kan jag definitivt tänka mig att köra mer på.

Passet gick också bra. Jag fick väldigt bra kontakt i framförallt biceps. I vanliga fall är det triceps som brukar vara den armmuskeln där jag får bäst kontakt. Vikterna kändes tunga och de tog definitivt där de skulle. För triceps ville jag köra frenchpress... Det är lite av en favoritövning för triceps för mig... men tyvärr så har inte mitt nya gym några färdigviktade skivstänger. Jag trodde att det var en sån sak som alla gym hade, skivstänger med vikter från ca 10 kg upp till kanske 35 kg... men inte det här... och jag var lite stressad så ville inte hålla på och greja med viktskivor fram och tillbaka när jag och John skulle dela på samma stång. De övningar som blev av blev bra i alla fall. Sen avslutade jag med lite magträning... En bra övning och en dålig. Allt så allt så var det ett bra pass. Extra bra att jag fick in lite kondition också. Det hör inte till vanligheterna direkt.

Dagens träning:
20 min crosstrainer
4 x hantelcurl 14-14-12-12 kg
4 x skivstångscurl +14+14+10+10 kg
4 x liggande curl mot pannan
4 x pushdowns 25 kg
4 x rep över huvudet
4 x dipsmaskin 50 kg
4 x benlyft
4 x magmaskin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0