30 minuter på "soffcykeln"...

... och lite styrketräning på det så känns kroppen betydligt bättre än innan. Jag tränade faktiskt ihop med kollegan idag. Innan har hon tränat på mornarna och jag på kvällarna, men idag sammanstrålade vi. Tyvärr är jag ju öm i ena benhinnan så löpbandet var ju inget alternativ utan det fick bli soffcykeln... ni vet en som där man har benen horisontellt när man trampar. Jag har alltid tyckt att de ser löjliga ut (och gör fortfarande) men det var både svettig och flåsigt så nog fyller den sin funktion. Dock har jag lite svårt att tänka mig att man gör någon form av max-träning på den. Man får liksom inte samma kraft att trycka ifrån med som på en vanlig cykeln. Det kändes även lite knepigt eftersom överkroppen blir ju som helt bortkopplad. Men men, det gjorde susen för mig idag.
 
Annars hade jag faktiskt tankar att sticka bort till det riktiga gymmet idag och styrketräna ordentligt. Tyvärr kom vi tillbaka till hotellet så pass sent så jag skulle bara ha hunnit köra ett kort pass innan de stängde och då kunde jag lika gärna köra här. Dock har jag förhoppningar om att åka dit och köra ett pass nu i veckan. Det är lite svårare för mig att komma dit den här gången i och med att vi bara är två personer som är här och då är beroende av varandra. Vi har ju liksom bara en bil. Annars när jag är här så brukar vi va en större grupp och då gör det inte så mycket om jag skippar middagen och åker och gymmar istället eftersom alla ändå kan ta sig iväg. Men men, tur att hotellgymmet är hyfsat. Hade dock gärna sett lite hantlar också me jag måste ändå säga att det funkar rätt bra ändå. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0