A whole lot of böjar men inga utfall...

Idag var det äntligen dax för benträningen. Jag var lite orolig hur det skulle gå för jag har känt mig lite konstig i vänster höft sen igår morse... Vaknade och det kändes som om nått låg fel ungefär. Men jag kunde köra helt obehindrat tack och lov. Riktigt bra gick det också!
 
Jag körde själv idag, men det gör mig ingenting för jag behöver inte passning när jag kör ben. Eventuellt hade jag kunnat få lite hjälp i pausböjen, men det gick bra ändå. Började med mina kära knäböj. Tack och lov var den fria stången ledig idag och det utnyttjade jag till fullo! Knäböjen kändes riktgt bra så jag höjde vikten lite och körde två st 4:or på 110. Jag har inte kört på den vikten sen i höstas så jag är väldigt nöjd! Det kändes riktigt bra... förutom att jag inte hittade något behagligt ställe att lägga stången på så det kändes som att den balanserade direkt på ben ute på axlarna. Har redan fått blåmärken... men det är smällar man får ta! =) Jag är sjukt nöjd! Körde även frontböj som jag inte har kört sen i somras. Det kändes bra, men jag är helt klart svagare i frontböjen. Det känns mer påfrestande i ryggen också, men jag är nöjd med dagens böjar. Tre olika sorter blev det för jag körde pausböjen efter det. Böj, böj, böj! 10 set böjar! HÄÄÄÄÄRLIGT! Sen blev det lite "mindre" övningar. Benspark, lårcurl och vadpress. Efter det kände jag mig färdig!
 
Dagens träning:
4 x knäböj 100-110-110-100 kg
3 x frontböj 60 kg
3 x pausböj 60 kg
4 x raka marklyft 60 kg
4 x benspark 80 kg
3 x liggande lårcurl
4 x stående vadpress

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0