Det är skillnad på träning och träning...

Idag blev det ytterligare ett besök på det lilla hotellgymmet. Irriterande nog känner jag att förkylningen kanske inte är helt borta. Jag har både snor i näsan och ett irriterande tjockt slem i halsen som inte vill röra sig någonstans, bara låta som att jag håller på att hosta upp något i modell större. Den känslan stoppar mig från att köra fullt ös medvetslös. När jag kör cardio så känner jag av det mer också... typ att jag har någonting i halsen, i höjd med halsgropen ungefär. Så nej, inget ös här inte. Istället blir det lite myspass. Lite mer "röra på mig och underhålla" istället för att faktiskt träna. För den sortens träning fungerar hotellgymmet jättebra. Det är fullt tillräckligt just nu.
 
Idag utökade jag träningen lite. Jag hade inte riktigt samma tidspress som igår (tidspressen var iof mest från att jag ville gå och lägga mig i tid så jag fick mina 8 h sömn. Sömn är viktigt!) så jag hann med lite mer. Utökade cardion från 15 min till 30. Idag blev det 15 min på en AMT, men jag gillar inte riktigt det såsiga tempot och den sega känslan i dem så jag bytte till löpbandet fter ett tag. Där blev det precis som igår promenad med lutning. Pulsen låg (enligt maskinen) på ca 170 så kroppen nog var det jobbigt.
 
Som avslutning lite älskad styrketräning. Idag blev det i form av superset. Set 1 = pecdec/benspark. Set 2 = latsdrag/air squats. Set 3: rodd/benlyft, och sen avslutade jag med lite sidolyft för axlarna. Helt okej... men som sagt, underhållsträning. Kan bara konstatera att den här "röra på mig och underhålla"-träningen är långt ifrån lika rolig som min vanliga träning... Visst är det kul att träna lite, men inte alls samma kick som vanligt. Om det är så här många tränar jag kan förstå att de inte tycker att det är så roligt att gå till gymmet. Allt träning är inte rolig träning... Sad but true! Jag tror starkt på att man måste kämpa på lite för att det ska vara kul. Mål! =S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0