Har äntligen gjort mina intervaller...

Jag kom precis upp från hotellgymmet (ha duschat förs) och jag har faktiskt varit där och sprungit! Det händer inte varje dag. Jag kände mig riktigt bra i benhinnan hela dagen så jag bestämde mig för att prova på det. Jag har ju varit riktigt sugen på att springa intervaller enda sen jag var sjuk. Knepigt... man kan bli så sugen på de allra jobbigaste grejer när man är sjuk. Jag som så sällan springer och verkligen inte intervaller, blev helt plösligt sugen på det. Idag var jag sugen igen så jag valde faktiskt bort att åka till det riktigta gymmet och styrketräna och stannade istället på hotellgymmet och sprang (ett val som sker ungefär en gång på miljonen för min del).
 
Oj så bra det gick! Jag kom in i ett riktigt bra flyt redan från början och kunde liksom bara "lunka på". Det är den allra bästa löpningen enligt mig... när det bara flyter och man känner att man kan hålla på länge. Eftersom jag kom in i den behagliga lunken så skött jag lite på intervallerna och sprang glatt på i 20 min innan det var dax. Sen blev det hyfsat snälla intervaller där jag sprang 35 s och vilade 25. 10 st totalt innan jag gav mig. Tog inte ut mig till max, men riktigt jobbigt var det. Vill inte utmana ödet helt iom att jag fortfarande inte är helt 100 från förkylningen, men jag måste säga att det kändes grymt bra. Jag var kanske inte snabbast, men det gick klart bättre än jag hade väntat mig. Inte blev det något superlångt pass heller, men precis den längd jag planerat. Helt klart en klapp på axeln till mig själv. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0