Olika former av 69 kg

Igår hittade jag den här bilden hos Sofy. Alla de här tjejerna väger 69 kg, medelvikten för en Australiensisk kvinna, men de ser verkligen heeeelt olika ut. Här kan man ju verkligen se att siffran på vågen är just bara en siffra, inte så mycket annat. Det går inte att jämföra sig med andra genom vikten. Vi är alla olika byggda, har olika mycket muskler och helt olika förutsättningar. Därför ser 69 kg annorlunda ut på dig jämfört med mig. Därför kan 69 kg vara mycket på vissa men lite på andra. Jag brukar använda vikten för att jämföra med mig själv ibland. Då kan det fungera bra eftersom jag jämför med samma referenspunkt... men samtidigt så ändras det även där eftersom jag sakta lägger på mig mer muskler. För 5 år sen var 69 kg en högre vikt för mig än vad det är idag i och med att jag har mer muskler nu. Slutsatsen? Siffran på vågen är oviktig! Det som är viktigt är hur vi känner oss och mår.
 
Jag tar inte formbilder särskilt ofta, men de jag hade som passade bäst in på vikten var dessa...
Så här såg JAG ut vid nästan 69 kg (70,1) i oktober 2011.
 
 

Kommentarer
Postat av: My

Hej! Vilken fin och inspirerande blogg! :) Vad sägs om Bloglovin-byte? Ha det gott!

Svar: Tack. Tyvärr använder jag inte Bloglovin.
Johanna

2013-01-10 @ 12:42:28
URL: http://fromdepptopepp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0