Tillbaka på gymmet med grymt axelpass...

ÅÅåååå idag kunde jag äntligen gå till gymmet igen. Jag har ju varit förkyld (och även haft andra mindre trevliga besvär) så de har inte blivit någon träning på en vecka. Nu känner jag mig bra igen så då är ju gymmet självklart! Jag är ju dessutom fortfarande ledig så det var skönt att passa på att gå till gymmet på förmiddgen. Jag kan tänka mig att det är rätt fullt om man går dit vid 5-tiden som jag gör när jag jobbar. Nyårslöftena hägrar. =) Nästa vecka får jag också trängas. =)
 
Innan jag blev sjuk så var det axlar och mage som stod på schemat så det var ju bara till att plocka upp där jag slutade, alltså axlar och mage idag då. Jag fick till ett riktigt grymt pass. Jag kände mig stark i hantelpressen och började på tyngsta vikten och droppade sen lite vikt för varje set... på så vis kan jag behålla antalet repetitioner i varje set. Det tog väääldigt bra! =) Ny övning för idag var militärpress. Jag provade ju på den lite lätt för någon vecka sen, så idag fick den ingå "på riktigt" i träningen. Jag har undvikit den övningen eftersom jag haft lite problem med nacken. Jag får kramp i nacken om jag måste hålla upp huvudet själv (alltså om jag befinner mig i någon lutande position utan stöd för nacken). Nu fokuserade jag på att ha huvudet i helt neutral position och då gick det riktigt bra. Jag var dock inte så stark, men det tog riiiiiktigt bra. Jag blev sjukt slut i framsida axlar! Det blir helt klart mer militärpress framöver (här kan du se en beskrivning av övningen). Galet bra axelträning i alla fall! =) Härligt med sån bra "comeback"! Avslutade med mage som gick över förväntan. Just situpsen tog fint i hela magen. John avsluatde med en crossfit WOD, "Annie" (en väldig blandning av dubble-unders och situps) så jag fick lite tid till stretching också. Bra, för det händer inte varje dag. =)
 
Dagens träning:
4 x hantelpress 19-18-17-14 kg
5 x sidolyft med hantlar 10-10-10-7-7 kg
4 x militärpress 30 kg
3 x sidolyft i CC
4 x omvända kryssdrag
5 x situps på lutande bänk
4 x benlyft på lutande bänk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0