Utmattad efter ett bra benpass...

"Paus-böj"... Här stannar jag några sekunder innan jag går upp...
Ojojoj... jag känner mig helt slut nu! Så trött i hela kroppen och säääärskilt benen. Dagens pass var otroligt jobbigt. Min puls var väldigt hög genom hela passet och det kändes som att den aldrig ville gå ner. Kanske är det lite av förkylningen som är kvar i kroppen och spökar? Hur som helst så var det bara att "push through" och köra på... och falla ihop i en liten utmattad hög mellan seten.
 
Började med väldigt tunga knäböj... som i att de kändes väldigt tunga. De första två seten kändes sådär, men sen kom jag igång och det kändes bättre på de sista två seten. Jag kände mig inte helt i balans i början och att jag inte fick till pressandes riktigt bra. Det kändes ju så klart där det skulle ändå, men själva känslan i övningen var inte som jag ville... men det ordnade jag ju till som sagt. =) Sen körde vi ju även pausböj, dvs där jag stannar någr sekunder i bottenläget innan jag går up. Sjukt jobbigt och det tar väldigt bra, men inte är man särskilt stark inte... Efter några vändor med utfallsgång så kände både jag och John att vi faktiskt inte hade ork nog att köra (rumänska) marklyft för baksidan så det blev maskinövningar som fick avsluta passet... Lite lättare då det endast blir den tänkta muskeln som tränas jämfört med lite fler muskler i marklyften, men suger ändå musten ur musklerna. Jag blev riktigt trött i baksidan! Och framsidan! Och vaderna! Och hela mig! Som sagt, jag känner mig fortfarande heeeelt slut! Nöjd med passet är jag i alla fall. =)
 
Dagens träning:
4 x knäböj 100 kg
4 x pausböj 60 kg
3 x utfallsgång med hantlar á 20 kg
4 x liggade lårcurl
4 x benspark
3 x stående vadpress

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0