Återbesök kostrådgivningen

image72Vikt: 69,3 (-0,6, totalt -2,4)
Fett: 12,75 % (-1,12, totalt -3,85)

Jag fick ett nytt kostschema idag... Det verkar väldigt jobbigt för det är så liiiite mat... Nästan ingenting... Eller jo... Men jag ska tydligen äta lite i några dagar och sen höja kolhydraterna på onsdagar och sen lite igen... Och på helgerna är dte ju ätardag också... Sen så ska jag ta lite omega3-kapslar och få in mer olja också... Hoppas det här funkar bra och att jag slipper vara allt för hungrig... Men jag antar att det blir som sist att först håller jag på dör innan kroppen vänjer sig och då känns dte helt okej. Jaja, hur som helst så ska det ju bli spännande att testa och se vad som händer. Resultatet blir lite mindre daller förhoppningsvis! Det är i alla fall vad jag hoppas på! =)

Kommentarer
Postat av: DamnCat

Hej! Tack för kommentaren i min blogg :) Blev lite nyfiken på var du hittat en kostrådgivare? Det är ju precis ett kostschema jag behöver nämligen. Och hur har du räknat ut din fettprocent? Om det är du på bilden lite längre ner i ett av dina inlägg här så ser vi nog ungefär lika ut i kroppen men min våg påstår att jag ligger runt 30 % i fett...

2008-04-08 @ 19:43:00
URL: http://www.metrobloggen.se/DamnCat
Postat av: DamnCat

Har funderat på dietist men tror att det blir mer "ät det här, ät inte det där, ät si och så ofta" men inte att de lägger upp ett schema. För egentligen så "vet" jag vad man ska äta, hur ofta och så men problemet är att jag är så dålig på att kunna omsätta det i vardagen. Vet inte vad som är för lite och för mycket och har sen väldigt dålig fantasi så det blir inte så varierat när jag försöker själv, vilket gör att jag snabbt tappar motivationen. Så då tyckte jag kostrådgivare lät som det jag är ute efter :) Menar du en kaliper, förresten? Som de mäter fett-% med? Har ju förvisso en sådan själv hemma men är osäker på om den är så bra... Men får väl testa :)

2008-04-08 @ 21:05:19
URL: http://www.metrobloggen.se/DamnCat
Postat av: DamnCat

Har funderat på dietist men tror att det blir mer "ät det här, ät inte det där, ät si och så ofta" men inte att de lägger upp ett schema. För egentligen så "vet" jag vad man ska äta, hur ofta och så men problemet är att jag är så dålig på att kunna omsätta det i vardagen. Vet inte vad som är för lite och för mycket och har sen väldigt dålig fantasi så det blir inte så varierat när jag försöker själv, vilket gör att jag snabbt tappar motivationen. Så då tyckte jag kostrådgivare lät som det jag är ute efter :) Menar du en kaliper, förresten? Som de mäter fett-% med? Har ju förvisso en sådan själv hemma men är osäker på om den är så bra... Men får väl testa :)

2008-04-08 @ 21:06:06
URL: http://www.metrobloggen.se/DamnCat
Postat av: msfatso

Vad duktig du är tjejen!!

2008-04-09 @ 22:20:59
URL: http://www.msfatso.blogg.se
Postat av: msfatso

Vad duktig du är tjejen!!

2008-04-09 @ 22:21:29
URL: http://www.msfatso.blogg.se
Postat av: Sandra

Vad kul att gå till en kostrådgivare =) Hur många kcal ligger du på nu då?
Kämpa på =D
Ps Skoj att du började blogga igen!

2008-04-10 @ 10:08:52
URL: http://mellbergsandra.blogg.se
Postat av: Lo Woldemar

Menar du att du har en fett% på 12%!?! Då borde du verkligen öka...ligger ju på fitnessnivå, inför tävling alltså!
Vänligen/Lo

2008-04-10 @ 20:12:57
URL: http://infernotmittilivet.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Lo Woldemar: Kunde inte svara på din blogg så svararhär istället... Jag vet inte hur rättvisande såna där mätningar är, för det känns som om jag har en hel del fett på kroppen och absolut inte i samma "fettfria"-form som de som tävlar. Det är i alla fall gjort emd en sån där tång, kaliper eller vad det heter. Ska försöka få bort lite mera fett och sen ligga kvar på den nivån.

2008-04-10 @ 20:27:55
URL: http://inshape.blogg.se
Postat av: jennie

va? 12%? det verkar ju som att någon på din rådgivning har mätt fel eller så borde du verkligen ta en funderare på om du faktiskt ska ta bort mer fett. 12% är väldigt lite för en tjej, om man nu inte elitidrottar, vilket du inte gör om jag förstått saken rätt? har bara läst lite grann men det verkar inte som en sund idé för dig att minska på fettet. gå ner till 10% och du kan börja få hormonrubbningar.

nu var ju det här inlägget skrivet för länge sen men vore intressant att veta hur läget är nu..

2010-02-04 @ 23:20:47
Postat av: Johanna

Jennie: procenten var nog mest för att jämföra skillnaden mellan gångerna... Jag hade INTE extremt lite fett på kroppen utan såg helt normal ut... Se bilderna som jag la ut i samma veva,.

Idag har jag gått upp 4-5 kg sen jag slutade mest kostrådgivningen... mestadels för att jag äter rejält med godis! men jag lärde mig absolut mycket av kostrådgivningen som jag fortfarande använder idag.

2010-02-05 @ 08:22:56
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0