Vilken underbar dag! Vårkänslorna är här! =)

image76Vilken undrebar dag det är ute. Klarblå himmel, lätt bris och strålande sol. Jag har redan hunnit vara ute i  finvädret. Morgonpromenad imorse, eller ja, hem från pojkvännen och så en extra liten sväng, allt som allt 45 minuter. Sen har jag jagat runt stan efter böcker. Hittade flera bra på stadsbiblan och skolbiblan. Mycket bra. Ska sätta igång och skriva nu.

Har även hunnit med att laga mat. Gjorde en smarrig tzatziki istället för min vanliga senapsdressing... Så nu har jag ett stort lass med tzatziki. Hoppas att det står sig länge. Gott var det i alla fall och piffade upp min vanliga mat rejält!!! Hittade receptet på nån blogg, men kan inte komma ihåg vilken så jag fick gå lite på minnet och efter känsla... Gurka, kesella, vitlök, salt och peppar var det enda som behövdes. Bra sätt för mig att få i mig gurka i alla fall för jag tycker ju inte om det egentligen, men i tzatziki så går det alldeles utmärkt. Är väl samma sak som att jag kan äta pannkakor om jag har massvis med glass och sylt så att jag egentligen inte känner av pannkakorna. Fast nu var det mest gurka faktiskt... =)

Verkar som om det blir träning nån gång under eftermiddan också. Hade tänkt springa imorse egentligen men var alldeles för hungrig och matt efter allt rännande efter böcker. Kondition står på schemat, men vi får se vad det blir...

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Haha hur kan man inte gilla pannkakor? Fast det känns som att du är lite av en "köttmänniska" va? :) Kul med bild förresten!!

2008-04-17 @ 13:18:51
URL: http://magdalena.blogg.se
Postat av: Ebba

Åh, här är det också fint väder idag och man blir ju på så bra humör av solen =) Hoppas att det håller i sig! Håller med angående pannkakor, fattar inte grejen.. Har försökt lärt mig gilla det flera gånger, men det funkar inte.

2008-04-17 @ 18:51:44
URL: http://ebbastraningsblogg.blogspot.com
Postat av: mialena

Det mesta går att piffa till med en rejäl dos vitlök :)

2008-04-17 @ 23:37:52
URL: http://mialena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0