Tisdag - inte nån större skillnad på vikten...

Återbesöket på kostrådgivningen gick bättre än väntat även fast det inte var några strålande resultat ändå...Det var ju väntat... -1,1 kg fett, +0,9 kg "muskler", totalt 11,2 % fett. Nu har jag lovat att sköta mig perfekt i två veckor så ska jag dit igen sen... Hoppas det går bra!

Träningen gick bra i alla fall. Testade kryssdrag för första gången... Det var lite knepigt, men körde väldigt lätt för att försöka lära mig... De andra övningarna gick bra... Fast den där liggande bencurlen är ju knepig... Men men... Roligt sällskap i alla fall! =) Gick en riktigt lång morgonpromenad imorse... För lång. Va väääldigt hungrig när jag kom hem, men det var skönt att få röra sig lite... Imorn har jag bestämt sällskap med grannen på morgonen...

Frukost: Yougurt, fiberhavregryn, keso
Lunch: Kyckling, fullkornsbulgur, tzatziki, morot, 1 glas juice
Mellanmål: Kesella, hallon, fun light, olja, 2 st omega 3
Efter träning: Proteindrink, 2 st omega3
Middag: Taconötfärs, fullkornspasta, ruccola, rödlök, körsbärstomater, tacosås, pepsi max
Kväll: Proteindrink, 2 st omega3

Motion: Promenad 90 min
Styrketräning bröst, baksida ben och mage (Crosstrainer 5 min, 3 x bröst i pecdec, 3 x bänkpress, 3 x hantelpress, 3 x kryssdrag, 3 x sittande bencurl, 3 x liggande bencurl, 4 x benlyft/omvänd situps)

Kommentarer
Postat av: Madelene

låter ju som en bra träningdag :D fan vad duktig du är! jag är väldigt inspirerad av ditt kostschema.. men jag har inte fått arslet ur vagnen än. jag måste handla upp mig rejält så att jag inte har något att skylla på, om nån produkt skulle ta slut eller så =)

2008-05-07 @ 08:06:54
URL: http://mjukvarelse.blogg.se
Postat av: Joel Hallström

Vad gjorde du för test för att se fettmätning och muskelmassa? Kaliper? bodpod? Viktvåg? Eller nått annat?

2008-05-08 @ 13:45:53
URL: http://sjukgymnasten.blogg.se
Postat av: Joel Hallström

Hej!
Jag höll på att skriva ett svar på din fråga men sen kom jag på att det kunde vara till nytta för andra att höra så jag gjorde ett inlägg i bloggen om det istället!

2008-05-08 @ 22:37:45
URL: http://sjukgymnasten.blogg.se
Postat av: Anonym

11.2 låter väldigt lågt och om du fortfarande har en del fett runt magen stämmer det antagligen inte.
Man brukar prata om livsnödvändigt fett = ca. 4% för män och 4+7=11% för kvinnor.
Tävlande tjejer har ibland lägre %, men då blir östrogen produktionen låg, menstrationen upphör (kan den göra mycket tidigare än så), brösten blir väldigt små etc.
Mao så är det mer onaturligt för tjejer att ha väldigt låg fett %. En tävlande tjej går sällan under 10%

2008-05-09 @ 00:34:55
Postat av: carrolajnen

Hej du. Vilken inspirerande blogg du har! By the way, den kostrådgivningen där du mäter fett å muckler å sånt, var är de? Vet du hur man kan komma i kontakt med de?

2008-05-20 @ 17:21:24
URL: http://sicituradastra1984.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0