Torsdag - gymfrulle och springtur

idag blev det frulle på gymet. Mitt gym bjussar nämligen alla medlemmar på frukost på torsdagar. Eftersom jag bor mitt emot är det smidigt och studentvänligt att gå dit och käka lite. Tanken är väl iof att man ska träna också, men jag brukar bara gå dit för att äta. Roomien masade sig upp och tränade innan och sen anslöt jag när det var dax för mat. Svårt att hålla matschemat men dte är väl inte hela världen. Gick ju bra resten av dagen. Kesella med fun light lemon lime smakar super. Det kan jag tipsa om. Sen jag flyttade hit har jag ätit kesellan utan nått till och visst är det gott men det var änu godare med lite smak också.

Springa blev det idag. Kändes himla seg när jag skulle iväg ftersom jag tagit mig en liten tupplur på eftermiddan... Men det gick hyfsat i alla fall... Tänkte egentligen springa 7 km, men nöjde mig med 5. Det räckte alldeles utmärkt. Sen så gick jag ytterligare en kilometer med lite lutning också. Träningsvärken sitter i vill jag lova. Det mest komiska är att förutom triceps så har jag mest träningsvärk i baksida lår och jag har ju inte ens tränat det. jag misstänker att det är från rygglyften... =P

Frukost: 1 kokt ägg, 1 liten macka med smör och skinka, enliten portion yougurt och müsli, 1 litet glad apelsinjuice
Lunch: Pastasallad med fullkornspasta, kyckling, ruccola, tomat, rödlök, soltorkade tomater, fetaost, pesto
Efter träning: Proteindrink
Middag: Fullkornspasta, tacknötfärs, rödlök, tomat, ruccola, soltorkade tomater, fetaost
Kväll: Kesella med fun light

Träning: Springa 5 km, gå 1 km med 5 %-lutning
Vikt: 70,0 kg

Kommentarer
Postat av: sabina

du är jätteduktig gumman! vi måste hjälpa varandra! vi står på samma vikt du och jag..

vi måste kämpa!

2008-11-14 @ 10:59:40
URL: http://nyttigabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0