Lite drama på gymet...

Det blev träning igår. Först körde jag lite bröst och då hände det som jag alltid fruktar när jag tränar bröst. Jag fick inte upp stången när jag körde bänkpress!!!! Det var jättehemskt. Som tur var så hade jag dragit ner vikterna lite til sista setet men jag tog totalt slut så att få upp den igen var omöjligt. Inte var det någe folk omkring som kunde hjälpa mig heller. Istället för jag försöka släpa den över hela kroppen ner till benen så jag kunde sätta mig upp och lägga upp stången ståendes istället... Fy!!! just precis det där som jag INTE vill ska hända och som jag oroat mig för massa gånger. Det var inte alls kul men det gick ju bra i alla fall. Eller egentligen så vore det väl värre att tappa den... i alla falls å krde jag lite mer sen men rätt så lätt eftersom jag inte kört bröst på evigheter. Sprang en sväng också och det var såååå mycket lättare än dagen innan. Sprang till och med lite snabbare.

Sen var jag coh såg på bio på kvällen. Eagle Eye. Jättebra! jag och min roomie har ju haft godisförbud i 2,5 veckor men igår kom vi överrens om att vi skulle få ha kvällen och idag som undantag. Tro det eller ej men det var faktiskt på hennes initiativ... Jag var inte ås sugen men köpte i alla fall. Var inte så gott som jag trodde att det skulle vara men jag åt upp i alla fall. idag blri det nog också godis. Får ju inte äta på två veckor så lika bra att passa på!

Kommentarer
Postat av: Cicci

Mmm jag fick min stegräknare från jobbet, annars skulle jag nog inte skaffat nån tror jag. Har den i bältet eller byxlinningen och det är ju inte så snyggt alla gånger beroende vad man har för kläder ...

2008-10-11 @ 15:56:34
URL: http://www.metrobloggen.se/ciccisdagbok
Postat av: emma

hahah ja bänkpressen kan bli en rysare :P men tur att det löste sig iaf :P

2008-10-12 @ 10:03:07
Postat av: Eklund

haha.. jobbigt att köra bänk själv. Man måste nästan ha med sig en kompis som passar. Synd att man bara har lata kompisar ;)

2008-10-12 @ 17:05:16
URL: http://anabola.eklund.be
Postat av: emelie

Ajdå. :( Bänk kan bli mycket farligt då man är själv. Fast det har nog hänt alla.

2008-10-12 @ 17:47:28
URL: http://emelieullberg.blogspot.com
Postat av: Frida

Åh mardrömmen!!!



Egentligen gillar jag bäst att träna själv eftersom jag tränar bäst när jag är helt fokuserad med hög musik i öronen, inget flum och löst skitsnack med andra ord. Men här har vi verkligen ett exempel på varför man bör ha än träningskompis ;).

2008-10-13 @ 22:50:10
URL: http://sundbergfrida.blogg.se/
Postat av: Sandra

Har alltid varit lite rädd för bänkpress när jag är själv, men så skaffade "mitt" gym en maskin där man kan hänga fast en sak så att stången inte kan ramla ända ner på mig ifall jag skulle misslyckas. Kanonsak!

2008-10-14 @ 15:49:50
URL: http://sandrawest.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0